actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th October 2011, 12:05
Cindy.Remijsen Cindy.Remijsen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Gierle
Posts: 91
Lier neemt geen maatregelen tegen verkeersdruk

Lier neemt geen maatregelen tegen verkeersdruk

19/10 Het stadsbestuur van Lier gaat niet in op de vraag van Vlaams Belang om tijdelijk het autoverkeer over het Zimmerplein weer toe te laten en de paaltjes in enkele straten weg te doen.

"Door de werkzaamheden op de Grote Markt en Ring (R16) zijn er geregeld grote verkeersproblemen in onze stad. Burgers geraken niet op tijd op het werk, kinderen arriveren veel te laat op school, hulpdiensten kunnen niet door. Daarom stellen we twee tijdelijke maatregelen voor: verwijder de paaltjes in de Predikherenlaan, Vlietje en Vredebergstraat, en laat al het verkeer opnieuw over het Zimmerplein rijden tot de heraanleg van de Grote Markt voorbij is", stelde Marcel Taelman (Vlaams Belang) de gemeenteraad voor.

Schepen van Openbare Werken en Mobiliteit Jan Hermans (Lier&Ko) zag dit niet zitten. "De verkeersimpact van de recente wijzigingen evolueren we de komende weken. Hierover komt ook een deftig debat tijdens de gemeenteraadszitting van november of december. Dan kunnen we debatteren over het mobiliteitsplan en de zeer concrete praktische gevolgen van bepaalde opties."

Conclusie: de verkeerssituatie blijft voorlopig zoals ze.

Chris VAN ROMPAEY

Bron: www.gva.be

Mijn mening
Dit is weer eens een typisch voorbeeld van alles op de lange baan te schuiven. In plaats van de paaltjes weg te halen, gaan ze er in november of december over debatteren. Ik begrijp niet waarom hierover een debat nodig is, in Lier staat elke ochtend en avond het verkeer stil, zowel in de binnenstad als op de ring. Doordat je niet van de ene kant van de stad naar de andere kant kunt binnendoor, moet iedereen op de ring en staan er dus lange files.
Zeker wanneer er ook hulpdiensten door moeten, zou ik toch de paaltjes voorlopig wegdoen.

Daarnaast vind ik het wel erg dat omdat één persoon neen zegt, dit probleem niet onmiddellijk opgelost kan worden, terwijl de oplossing makkelijk en voor de hand liggend is.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:22.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.