actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 28th May 2011, 11:22
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
'Vakbonden maken de NMBS kapot'

'Vakbonden maken de NMBS kapot'


BRUSSEL - Staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe (CD&V) vreest voor de toekomst van de NMBS.



'De vakbonden moeten toch eens uit een ander vaatje tappen. Nu brengen ze alleen een negatieve spiraal in beweging.' Staatssecretaris en voormalig spoorbaas Etienne Schouppe ergert zich aan de huidige situatie bij de NMBS.

'Als ze op deze weg verder gaan, zal er straks nog altijd goederenvervoer over de Belgische sporen rijden, maar het zullen niet de Belgen zijn die het doen', zegt Schouppe.

'De vakbonden zijn nu bezig om het vervoer door de eigen diensten kapot te maken en ze hoeven zich geen illusies te maken: op een concurrentiële markt pas je je aan of je gaat ten orde. Met drie havens en een hinterland dat België ruim overstijgt, hebben we enorme troeven. Maar nu verliezen we marktaandeel en geld. Mijn spoorweghart bloedt.'

Schouppe wijst ook de structuur van de spoorwegen met de vinger. 'Iedereen ziet toch wat de problemen zijn. De structuur van de spoorwegen werkt niet goed. Ik was erg te vinden voor het model van de Deutsche Bahn, ook al doet Europa er moeilijk over. Maar zij zijn nu wel de enigen die goed voorbereid zijn op de toekomst.'

Schouppe raakte bij de federale verkiezingen vorig jaar niet verkozen. CD&V viste hem nadien ook niet op als gecoöpteerd senator, maar door het aanslepen van de regeringsonderhandelingen is hij nog altijd staatssecretaris.

'Het politieke luik van mijn carrière is afgesloten, maar ik zal altijd proberen mij als christen-democraat nuttig te maken', zegt Schouppe.


DS, 28-05-2011
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:24.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.