actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st April 2011, 12:36
Elise_v Elise_v is offline
Elise Vrins
 
Geregistreerd op: Feb 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 100
Nationale snelheidscontroles: Politie trekt 22 rijbewijzen in

Bij snelheidscontroles die de federale politie gisteren in het hele land heeft georganiseerd, zijn 4.287 bestuurders betrapt op overdreven snelheid. Er werden 312 voertuigen onderschept en 22 bestuurders moesten hun rijbewijs onmiddellijk inleveren. Dat meldt de federale politie vandaag.

De federale Wegpolitie hield gisteren tussen 16 en 24 uur snelheidscontroles in het hele land. In totaal werden 107.342 automobilisten gecontroleerd. In Waals-Brabant werd de hoogste snelheid vastgesteld. Daar reed iemand 224 kilometer per uur.

In totaal hebben 124 politieambtenaren op 33 verschillende controleplaatsen meegewerkt aan deze NAWAY-controle (National Action on Highway). Die NAWAY-acties worden het hele jaar door over het hele land gelijktijdig georganiseerd.

In totaal vonden er al 14 NAWAY-acties plaats. De actie van gisteren was de vijfde actie die specifiek op snelheid gericht is. (belga/adha)

Bron: De Morgen, 21/04/2011
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bi...wijzen-in.dhtml

Mening: Eigenlijk vind ik de cijfers nog meevallen: 22 rijbewijzen ingetrokken in heel België? Ik had meer verwacht. Ik weet wel niet of de actie aangekondigd was of niet maar als ze aangekondigd was kan ik de lage cijfers wel begrijpen. Iedereen is dan namelijk net iets meer op z’n hoede en houdt zich sneller aan de maximumsnelheid om boetes te voorkomen.

Ik zeg wel dat ik vind dat de cijfers meevallen maar toch moet er nog aan gewerkt worden om ze nog lager te krijgen. Een te hoge snelheid kan leiden tot verkeersongelukken; als we deze willen reduceren tot ‘nul’ is er dus inzake snelheidsovertredingen nog werk aan de boeg.

De hoogste snelheid gemeten van 224 km/uur vind ik wel écht overdreven. Bij die snelheid voel je jezelf toch niet meer veilig in je eigen auto? Deze persoon zal lang mogen boeten voor de fout die hij beging want ik veronderstel dat hij/zij het rijbewijs lang niet meer zal terugzien.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 21st April 2011, 15:33
jolien.ceulemans jolien.ceulemans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Lier
Posts: 94
Ik vind dat men de laatste tijd te veel controles doet op snelheden. Niet dat ik er geen belang aan hecht, maar is dit niet het werk van de flitspalen? Nee, ze moeten ook nog eens extra investeren in bemanning die dit hoogstpersoonlijk moet natrekken.
Daarnaast heb ik zoiets van, als ze toch zoveel controles willen uitvoeren, waarom maken ze de snelheidsborden dan niet duidelijker? Als in één snelheid op een baan in plaats van heel de tijd te veranderen zoals: eerst aanduiden dat je 90km per uur mag rijden, om er vervolgens voor een 400-tal meters 70km per uur van te maken en om daarna weer 90 km per uur aan te geven zoals op de ring van Lier?! Als dit niet verwarrend is, weet ik het ook niet meer. Zoiets vind ik ronduit belachelijk, 400 meter is echt niets aan zo'n snelheid. Het is zelfs gevaarlijk om plots bruusk te gaan remmen. Maar goed, als ze denken dat ze daar de veiligheid mee kunnen verzekeren op de autobanen doen ze maar.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 21st April 2011, 15:49
Ruben Slegers Ruben Slegers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Arendonk
Posts: 72
Van 224 km/u verschiet ik zelfs niet... Zoals je sommige wagens op de snelweg voorbij ziet scheuren!
Ik vind het wel positief dat deze acties het hele jaar door gebeuren en niet eenmalig zijn. Hopelijk zijn ze bij de politie deze keer wel zo slim geweest om zich volgende keer ergens anders te positioneren. Bijna elke maandag als ik naar school rijd, staan ze onder de brug van Turnhout-centrum te flitsen. Wordt een beetje afgezaagd jongens!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:33.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.