actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th October 2012, 21:46
G*lles.Den.Abt G*lles.Den.Abt is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Noorderwijk
Posts: 115
Legear: 'Ik ga leren defensief rijden'

Voetballer Jonathan Legear heeft vanmiddag in Luik een persconferentie gegeven over de schade die hij zondagochtend aangericht heeft door een tankstation in Tongeren binnen te rijden met zijn wagen. Daarbij raakte één persoon lichtgewond. Vijftien mensen die aan het eten waren in het tankstation, werden niet geraakt door de blonde middenvelder.
Legear werd daarbij geflankeerd door rallypiloot Marc Duez en voorzitter Dominique Hermans van de vzw Responsibility Experience Defensive. 'Ik ga 3 à 4 dagen meewerken in revalidatiecentrum voor verkeersslachtoffers', aldus Legear. '60 tot 70 procent van de mensen die een dergelijk zwaar ongeval meemaken komen er niet ongeschonden uit. Ik wil die mensen ontmoeten en zien hoe ik of de andere mensen die in de buurt waren op het moment van het ongeval er aan toe hadden kunnen zijn', zei Legear. 'Bovendien zal rallypiloot Marc Duez mij leren hoe ik defensief met de wagen moet rijden.'

De ex-Anderlechtenaar zal ook samenwerken met de vzw Responsibility Experience Defensive. '98 procent van de mensen die bij ons langskwamen zijn in de vijf jaar nadien niet hervallen', vertelde Dominique Hermans, voorzitter van de vzw.

Slecht daglicht

'Door dit ongeval heb ik België een zeer slecht imago gegeven in de wereld. De tijd is aangebroken om mijn gedrag aan te passen en een voorbeeldig gedrag te tonen.'

'Sinds zondag voel ik me niet meer goed in mijn vel. Het belangijkste nu is niet mijn sportieve carrière maar ervoor te zorgen dat ik mijn gedrag aanpas en mensen sensibiliseer die drinken en toch met de wagen rijden om dat niet meer te doen. Ik drink nooit meer als ik moet rijden', aldus Legear.

Gisteren bood Legear al via een persbericht van zijn zijn advocaat zijn verontschuldigen aan. ‘Ik zal op geen enkele manier proberen om mijn verantwoordelijkheid te ontlopen’, vertelde hij. ‘Ik zal de gevolgen van het ongeval aanvaarden.’

De entourage van Legaer gaf geen verdere informatie meer vrij over het lopende onderzoek. Ze wilden wel nog kwijt dat de berichten die op Facebook en Twitter gepost werden, vals zijn. 'Legaer is niet actief op Facebook of Twitter', klonk het.
Woensdag vertrekt Legaer opnieuw naar Rusland, waar hij op 21 oktober in actie komt met Terek Grozny op het veld van Amkar Perm..

Legear zal voor de politierechter gebracht worden wegens het ‘toebrengen van onopzettelijke slagen en verwondingen’ én voor dronken sturen. Voor die eerste inbreuk riskeert Legear een celstraf van acht dagen tot een jaar. Voor het dronken sturen dreigt hij een nog zwaardere straf te krijgen. Legear werd eerder dit jaar nog veroordeeld voor gelijkaardige feiten. ‘Dan bevindt hij zich in staat van herhaling’, zegt politierechter Kathleen Stinckens. De straffen worden verdubbeld. ‘Als hij dronken achter het stuur zat, riskeert hij een celstraf tot twee jaar, een boete tot 30.000 euro, en een rijverbod tot twee jaar.’
bron:
http://www.standaard.be/artikel/det...DMF20121009_029

eigen mening:
Het geval hier is dat Legear dit enkel doet om zijn eigen imago op te poetsen, voetballers die enkele miljoenen per jaar verdienen hebben geen besef meer van wetten en regels. In eerdere artikels is te lezen dat hij zegt dat hij alles zal betalen, alsof 300.000 euro niets is. Dit is al de 2de keer dat hij dronken achter het stuur kruipt en ergens op in gaat rijden, dit begint stilaan de spuigaten uit te lopen.

Laatst aangepast door G*lles.Den.Abt : 9th October 2012 om 21:54.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:43.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.