actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 1st October 2012, 16:44
Tinne.Joosen Tinne.Joosen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Herentals
Posts: 71
Eén jaar rijverbod na dodelijk ongeval met vluchtmisdrijf in Vosselaar

Eén jaar rijverbod na dodelijk ongeval met vluchtmisdrijf in Vosselaar

TURNHOUT/VOSSELAAR - Een 39-jarige man die in december 2010 op de Antwerpsesteenweg in Vosselaar een dodelijk ongeval veroorzaakte en vluchtmisdrijf pleegde, is door de politierechter in Turnhout veroordeeld tot een celstraf van zes maanden met uitstel en een rijverbod van één jaar waarvan de helft met uitstel. Hij kreeg ook een boete van 2.475 euro waarvan 1.100 euro met uitstel. Het rijverbod geldt niet voor rijbewijs C. De bestuurder kan daardoor zijn job als vrachtwagenchauffeur blijven uitoefenen.

Het ongeval gebeurde op 30 december 2010. Een bejaarde vrouw was net van een lijnbus gestapt en wilde de Antwerpsesteenweg oversteken. Ze werd daarbij aangereden door twee auto’s. Beide bestuurders pleegden vluchtmisdrijf. Eén van hen, die het slachtoffer als eerste had aangereden, kon worden opgespoord.

Het openbaar ministerie had zowel een rijverbod van drie jaar als een voorwaardelijke celstraf van drie jaar gevorderd. De rechter was een pak milder. Hij hield rekening met de spijt die de bestuurder betuigde en het feit dat het ongeval niet te wijten was aan roekeloosheid, maar aan gebrekkige aandacht.

Bron: http://www.nieuwsblad.be/article/de...121001_00317949

Eigen mening:
Ik vind dit echt geen straf die overeenkomt met de feiten. Ik kan ergens nog begrijpen dat er een soort van vluchtreactie is nadat je een ongeval veroorzaakt hebt maar dat je dan ook echt vertrekt en zelfs na enkele uren jezelf niet aangeeft, daar kan ik niet inkomen. Volgens mij valt er zelfs niet te spreken over een echte straf. De dader mag 6 maanden niet meer met de auto rijden maar nog steeds met de vrachtwagen. Wat lost het dan op...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:19.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.