actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th November 2015, 23:51
rani.v*nthielen rani.v*nthielen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Beerzel
Posts: 20
Moeder van IS-meisje: "Ik heb een monster gebaard"

hln
Door: Tine Kintaert
27/11/15 - 21u24 Bron: Daily Mail

Niet alleen in Europa vertrekken geradicaliseerde jongeren richting Syrië. Ook vanuit Rusland is er een beweging naar IS, en de 20-jarige Fatima Dzhafarova is daar een van. Haar moeder gaf nu een hartverscheurend interview met The Siberian Times: "Ik heb een monster gebaard."

Tijdens Fatima's jeugd leek er niets aan de hand. Volgens haar moeder, de 41-jarige Shakhla Bochkaryova, was Fatima een sociaal, vlot meisje met een passie voor mode. "Ze droeg vaak een rode jas en een kort zwart rokje. Ze was dol op make-up en had veel juwelen. Ze droeg haar haar lang en zag er altijd verzorgd uit." Religie speelde geen grote rol in haar leven. Haar moeder is een moslim, maar bracht die religie nooit in de praktijk. Haar vader, die gescheiden is van haar moeder, heeft al even weinig met zijn orthodoxe kerk.

Maar alles veranderde toen Fatima naar de universiteit trok. Daar ontmoette ze een zeker Abdullah, een recruiter voor IS. "Na drie maanden was ze helemaal veranderd. Ze weigerde kerst met ons te vieren en vernielde onze kerstboom. Fatima begon ook een hoofddoek te dragen en weigerde me terug te bellen als ik haar contacteerde. Ze werd helemaal verliefd op Abdullah, die haar smeekte om zijn vierde vrouw te worden. Hij vroeg mij zelfs om toestemming, op hetzelfde moment dat een van zijn vrouwen zwanger was. 'Ze houdt van mij en ik houd van haar', zei hij."

Shakla probeerde haar dochter met alle macht tegen te houden om met de recruiter naar Syrië te trekken. Ze ketende haar zelfs met handboeien aan een radiator als ze niet thuis was, maar uiteindelijk wist Fatima toch te ontsnappen. Ze was volledig geradicaliseerd: op sociale media prees ze haar 'broeders' die de aanslagen in Parijs pleegden en het Russische vliegtuig boven de Sinaïwoestijn lieten ontploffen.

Haar moeder vreest dat ze haar dochter nooit meer zal zien. "Als ze samenleeft met een recruiter, weet ze te veel. Ze zullen haar nooit laten gaan. Als ze probeert te ontsnappen, krijgt ze een kogel in het hoofd." Fatima werd intussen een van de uithangborden van IS. Als haar dochter iemand om het leven brengt, zegt Shakla dat ze het niet zou overleven. "Niemand noemt zijn kind graag een monster. Maar als we eerlijk zijn tegen onszelf, dan hebben we monsters gebaard."

Eigen mening:
Ik snap echt niet hoe men mensen zoals hier in dit geval Fatima, die totaal niet geloofd en met de mode mee is ineens kunnen doen omdraaien. Ze gewoon ineens iemand helemaal anders laten worden, dan wie ze ooit zijn geweest. Dit is gewoon schrikwekkend. Het is ook echt verschrikkelijk voor de ouders want ze gaan hun kind nooit meer terug zien. Hoe kan men eigenlijk mensen doen veranderen zo plots, dat gaat toch niet.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:07.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.