actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 30th November 2015, 10:24
nele.l*yckx nele.l*yckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Brasschaat
Posts: 60
Twee minderjarigen schuldig aan moord op Palestijnse tiener

Twee minderjarigen zijn maandag schuldig verklaard aan de ontvoering en het levend verbranden, in juli vorig jaar, van de Palestijnse tiener Muhammad Abu Khdair. De moord leidde mee tot de Gaza-oorlog, later dat jaar.

Het vonnis tegen de hoofdverdachte, de 30-jarige Yosef Haim Ben-David, werd op het laatste moment uitgesteld, nadat zijn advocaten een nieuw psychiatrisch verslag hadden ingediend waarin staat dat hij vanwege ernstige mentale problemen geen verantwoordelijkheid kan dragen voor die daden, melden Israëlische media.

De 16-jarige Abu Khdair werd op 2 juli 2014 in een auto geduwd, enkele uren later werd zijn verkoolde lichaam gevonden in een bos in Jeruzalem.

Er is nog geen straf uitgesproken - die wordt op 13 januari verwacht. En in het geval van de meerderjarige zal de rechter eerst nog moeten bepalen of hij strafrechterlijk verantwoordelijk is. Die uitspraak zal op 20 december volgen.

De hoofdverdachte en twee jongere familieleden hadden de tiener ontvoerd, hem bewusteloos geslagen en verbrand om de dood van drie Israëlische jongeren te wreken. Zij waren in de maand ervoor op de Westelijke Jordaanoever vermoord door Palestijnen. Israël zette een grootscheepse zoekactie op naar de drie. Pas drie weken later werden hun lichamen gevonden. De Israëlische raids leidden tot raketaanvallen, die escaleerden in de Gaza-oorlog van 2014.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20151130_01996434

Eigen mening: Het is schandalig dat twee minderjarigen een andere jongen hebben ontvoerd en in brand hebben gestoken. De meerderjarige zal hen, denk ik, hebben aangespoord om mee te doen of hem te helpen. Nu dient zijn advocaat een psychiatrisch verslag in dat hij niet bekwaam is, wegens ernstige psychische problemen, verantwoordelijkheid te dragen. Ik vind de moord barbaars, mensen levend verbranden deden ze vroeger en zijn geen activiteiten voor in de 20e eeuw. Ik hoop dat de rechter door het psychiatrisch verslag kan zien en hem toch opsluit. Ook het feit dat deze moord zou geleid hebben tot de Gaza-oorlog is verontrustend. Ik hoop dat de daders gestraft worden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:47.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.