actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th November 2012, 22:10
sarah.renders sarah.renders is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Vlimmeren
Posts: 108
Obama ligt voor in peiling ABC en Washington Post

BRUSSEL - In de laatste peiling van televisiestation ABC en de krant Washington Post heeft de Democratische president Barack Obama een voorsprong van drie procentpunt op zijn Republikeinse uitdager Mitt Romney, zo hebben beide media maandagavond (plaatselijke tijd) gemeld.

Volgens de poll komt Obama aan 50 procent en Romney aan 47 procent van de stemmen van de waarschijnlijke kiezers.

Van de ondervraagden zei 51 procent de manier goed te keuren waarop de eerste zwarte Amerikaanse president zijn werk doet. Dat is zijn hoogste score dit jaar. Van de waarschijnlijke kiezers denkt 55 procent dat Obama wordt herkozen.

Volgens ABC is de opkomst bij deze stembusslag cruciaal.

De peiling is uitgevoerd tussen 1 en 4 november bij 2.345 waarschijnlijke kiezers. De foutenmarge bedraagt plusminus 2,5 procent.

Bron: De standaard

Eigen mening
Ik wacht alvast in spanning af op de stemresultaten die we waarschijnlijk morgen ochtend te horen zullen krijgen. Ik denk dat de keuze van de Amerikanen een enorme inpakt zullen hebben op heel wat zaken die betrekking hebben op de rest van de wereld. Hierbij denk ik aan economie, politiek, het militaire gegeven,... Ook voor ons zal de stem van de Amerikaan dus van belang zijn. Ik hoop dus dat Amerika nu verstandig stemt!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:10.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.