actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th November 2017, 12:32
Rutger.M*ls Rutger.M*ls is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2017
Locatie: Poederlee
Posts: 31
Olmense Zoo mag weer open van minister

Olmense Zoo mag weer open van minister

Vlaams minister van Dierenwelzijn Ben Weyts (N-VA) heeft besloten dat de Olmense Zoo opnieuw open mag. Het dierenpark krijgt zijn erkenning terug.

De Olmense Zoo krijgt een nieuwe erkenning en mag de deuren opnieuw openen. Dat heeft minister van Dierenwelzijn Ben Weyts bekendgemaakt. Volgens de N-VA-minister beantwoordt het dierenpark nu aan de opgelegde voorwaarden, met name op het vlak van dierenwelzijn. Een maand geleden werd de vergunning van de Olmense Zoo ingetrokken na aanhoudende klachten rond dierenwelzijn.

‘Op basis van mijn gesprekken en het inspectieverslag van de administratie, stel ik met genoegen vast dat aan alle opgelegde voorwaarden tegemoetgekomen werd. Ik heb dan ook beslist tot een heropening van de Olmense Zoo’, zegt minister Weyts. ‘Het allerbelangrijkste voor mij in dit dossier is dat de lat inzake dierenwelzijn gevoelig hoger is komen te liggen. Dat was mij al die heisa meer dan waard.’

Eind oktober zette directeur van de zoo Karel Verheyen een stap opzij om een nieuwe directie de kans te geven het park te redden. Hij gaf het management van het park door aan zijn kinderen Els en Wim, die samen met Koen Van Rompaey, de voorzitter van de nieuw opgerichte vzw Olmense Zoo het dierenpark zullen besturen.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20171110_03180359
Datum: 10 november 2017

Eigen mening:
Persoonlijk vind ik dit zeer goed. De Olmense Zoo is bijna helemaal tot stand gekomen zonder enige financiële steun, het is dan geweldig dat het levenswerk van die mensen kan worden verdergezet. Niet alleen is het positief dat hun levenswerk word verdergezet maar ook dat het welzijn van de dieren ter harte word genomen. Het is goed dat ze de Olmense Zoo een tweede kans geven en het dus zo een nieuwe start kan maken. Ik vind het ook heel goed dat minister Weyts zelf is gaan kijken naar de zoo, zo heeft hij toch meer kennis van zaken en weet hij hoe het daar in zijn werk gaat.

Laatst aangepast door Rutger.M*ls : 10th November 2017 om 12:47.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:18.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.