actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd May 2016, 16:15
Celine.G*igorieff Celine.G*igorieff is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2014
Locatie: Arendonk
Posts: 117
Wat doen luchtvaartmaatschappijen met passagiers die vlucht missen door toegangscontr

Wat doen luchtvaartmaatschappijen met passagiers die vlucht missen door toegangscontrole?

Een honderdtal passagiers miste maandag zijn of haar vlucht door de wachtrijen aan de toegangscontrole.
Luchtvaartmaatschappijen Brussels Airlines en Thomas Cook brengen passagiers die hun vlucht misten door de lange wachtrijen aan de toegangscontrole in Zaventem, zo snel mogelijk op hun bestemming. Brussels Airlines deed dat kosteloos, Thomas Cook zal geval per geval bekijken of het die passagiers een toeslag zal aanrekenen. In totaal misten ongeveer een honderdtal mensen hun vlucht door de wachtrijen aan de toegangscontrole.


Advertisement
‘Enkele tientallen passagiers hebben gisteren hun vlucht van Brussels Airlines gemist door de hoge wachttijden aan de toegangscontrole’, zegt Geert Sciot, een woordvoerder van Brussels Airlines. ‘We konden die mensen een oplossing aanbieden, in de vorm van een vlucht naar dezelfde bestemming later op de dag. Als dat een bestemming was die we slechts een keer per dag bedienen, dan kwam daar misschien een tussenstop bij.’

‘We hebben rekening gehouden met de omstandigheden en begrip getoond voor de mensen die te laat waren. We hebben dan ook geen kosten aangerekend voor de omboekingen’, zegt Sciot.

Sneeuwbaleffect

Konden die vluchten niet gewoon even wachten op de passagiers die in de rij stonden? ‘Het risico bestaat dat ‘even wachten’ een sneeuwbaleffect veroorzaakt’, vertelt Sciot. ‘Er zijn passagiers die een aansluitende vlucht moeten hebben in bijvoorbeeld Londen of Milaan. Als we wachten, riskeren zij die te missen. Daarnaast moeten we ook rekening houden met de verplichte rust- en prestatietijden van ons personeel. Dat is belangrijk voor de veiligheid. Sommige buitenlandse luchthavens gaan ook dicht om 23 uur.’

Thomas Cook had gisteren zes vluchten die opstegen vanop Zaventem. ‘Van de in totaal ongeveer duizend passagiers, zijn er 22 niet opgedaagd. Indien mogelijk, konden zij mee op een andere vlucht dezelfde dag, maar soms kan dat ook wat langer duren. We zullen geval per geval bekijken of we die passagiers kosten zullen aanrekenen’, zegt woordvoerder Koen van den Bosch.

Bij Jetair miste niemand zijn of haar vlucht. ‘Misschien omdat onze vluchten vooral ’s ochtends vroeg opstijgen, en de rij toen een stuk minder lang was’, zegt Hans Vanhaelemeersch van Jetair.

Bron: De Standaard (03/05/2016)
http://www.standaard.be/cnt/dmf20160503_02271875

Mijn mening: Ik vind dat men hier zeker en vast rekening moet houden. Deze wachttijden zijn er namelijk voor je eigen veiligheid. Er wordt strenger gecontroleerd en dat is nodig. Ik vind dat de luchthaven dit wel tijdig moet melden aan de passagiers zodat deze tijdig aanwezig kunnen. Al kan je hier niet altijd op rekenen want de ene moment zijn de wachttijden niet zo lang als de andere. Ik vind dan ook dat de luchtvaartmaatschappijen hier rekening mee moeten houden en hier geen winst in moeten gaan zoeken. Ik zou dit appreciëren van de luchtvaartmaatschappij en ik denk dat er wel meerdere zijn. Ik vind veiligheid wel belangrijker dan mijn vlucht halen. Ik kom liever een paar uur later aan op mijn vakantiebestemming dan dat ik een aanslag of dergelijke meemaak.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 4th May 2016, 22:29
Alina.D*ms Alina.D*ms is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Geel
Posts: 79
Wat doen luchtvaartmaatschappijen met passagiers die vlucht missen door toegangscontr

Ik vind dat Céline gelijk heeft. De controles op de luchthaven zijn belangrijk, altijd al geweest. Zoals Céline vermeld is het beter om meer geduld te hebben, wat later aan te komen maar veilig op je vakantiebestemming te geraken.

Extra controles op de luchthaven zijn nooit slecht. Een luchthaven moet streng gecontroleerd worden. Maar wanneer het voor wachttijden zorgt, vind ik toch dat ze eens moeten nadenken over een nieuwe methode zodat de controle optimaal blijft, maar de passagiers hier geen slachtoffer van zijn.

Ik vind het, zoals Céline erg, dat een luchtmaatschappij hier winst probeert uit te halen. Door deze controles hebben al minstens 100 mensen hun vlucht gemist. Thomas Cook zou dan een mogelijk alternatief aanrekenen. Dat vind ik persoonlijk niet kunnen. Want ondanks dat het ze uitgebreide controles houden om ons welzijn, is het toch ergens huns schuld dat mensen hun vlucht niet halen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:23.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.