actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th April 2012, 09:26
Annelies.Stokbroekx Annelies.Stokbroekx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Vosselaar
Posts: 95
Brusselse chirurg geschorst om beledigingen joodse stagiair

Brusselse chirurg geschorst om beledigen joodse stagiair

Bewerkt door: Steven Peeters
16/04/12 - 19u22 Bron: Joods Actueel
© reuters.
UPDATE Een orthopedisch chirurg van het Universitair Ziekenhuis (UZ) van Brussel is tijdelijk geschorst nadat hij een joodse stagiair zou beledigd hebben met racistische en antisemitische praat. Dat gebeurde tijdens een operatie vanochtend in het ziekenhuis. Dat meldt Joods Actueel en Edgard Eeckman van het UZ bevestigt de feiten.

De chirurg, dokter Frank H., zou onder meer "Sieg Heil" hebben geroepen en de Joodse stagiair, een vijfde jaarsstudent orthopedie, bevolen hebben "terug te keren naar de gaskamers". Edgar Eeckman bevestigt de feiten en benadrukt dat de chirurg tijdelijk geschorst is. Het incident vond vanochtend plaats en de chirurg zei volgens de woordvoerder van het UZ een aantal dingen die niet door de beugel kunnen. De exacte woorden die de chirurg volgens Joods Actueel zou gebruikt hebben, kan Eeckman niet bevestigen.

Het UZ Brussel is een eigen onderzoek gestart volgens de medische reglementen. Morgen worden onder meer getuigen gehoord. Later wordt beslist welke definitieve sanctie de chirurg krijgt.

Eeckman benadrukt dat het om een "goede chirurg" gaat en "dat een operatie soms moeilijk en stressvol is, maar dit is absoluut niet toelaatbaar". "Het UZ Brussel distantieert zich nadrukkelijk van deze uitspraken", aldus Eeckman. Nog volgens Eeckman kreeg de chirurg in juli 2011 al een eerste aanmaning wegens "verbale zaken die niet door de beugel kunnen".

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie...-stagiair.dhtml

Eigen mening:
Naar mijn mening mag niemand zulke uitspraken maken, ook een chirurg niet. Ik vind het dus zeker terecht dat deze chirurg gestraft wordt. Waar ik het wel moeilijk mee heb is dat er voorlopig gedacht wordt aan een schorsing. Dit is in mijn ogen een goede straf maar hierbij mag men niet vergeten dat sommige patiënten van de dokter in kwestie misschien dringend een operatie nodig hebben. Als er voor deze mensen een goed alternatief gevonden wordt voor de behandeling die ze zouden laten uitvoeren bij deze dokter, vindt ik het echt een goede straf. Indien er geen goed alternatief gevonden wordt voor deze patiënten, dan zou ik het beter vinden om over een andere gepaste straf na te denken.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 17th April 2012, 09:46
Bart.Wielockx Bart.Wielockx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Balen
Posts: 106
Waarom zou je als gerespecteerde arts (wat toch naar boven komt in het artikel) je baan op het spel zetten door zulke uitspraken? Dat er stress komt kijken bij een ingewikkelde ingreep begrijp ik en dat je in stressvolle omstandigheden soms dingen zegt die je niet meent snap ik ook. Maar dat je overgaat tot zulke beledigingen begrijp ik niet. Hij zou zelf toch ook moeten beseffen dat zoiets niet kan en dat hij zichzelf en het ziekenhuis in een moeilijke situatie brengt.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:33.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.