actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 28th February 2008, 20:53
Dieter1BASO
Gast
 
Posts: n/a
Wallonië heeft nieuw smog-verkeersbord

BRUSSEL - De Waalse minister van Uitrusting, Michel Daerden, heeft het nieuwe verkeersbord voor een snelheidsbeperking tot 90 kilometer per uur bij smogalarm onthuld.
Het nieuwe bord komt er na een akkoord tussen de drie gewesten om de maatregelen in geval van pieken van vervuilde lucht te harmoniseren en te coördineren. Dat schrijft La Dernière Heure woensdag op haar website.

Het bord wordt na elke verkeerswisselaar opgesteld. In totaal worden 330 verkeersborden geplaatst in Luik, Charleroi, Bergen en Doornik. In geval van zwaar vervuilde lucht worden de verkeersborden zichtbaar gemaakt.

Het nieuwe verkeersbord bestaat uit drie delen: een bord met de maximum toegelaten snelheid van 90 kilometer per uur, een bord met het woord 'SMOG' en een waarschuwingsbord, namelijk een driehoek met een uitroepteken.
AVB

bron: De standaard (online)
woensdag 27 februari 2008



Reactie
Ik ben eens benieuwd, wie zijn belastingen mag gaan afgeven voor het betalen van deze borden. De Vlamingen? Waarschijnlijk wel, aangezien er in Wallonië niet veel geld in het laatje komt, omdat in de grote steden aan de andere kant van de gewestgrens grote werkloosheid, criminaliteit,… heerst.
Van de Walen: leuk idee – signaal naar de Vlaming van Wallonië: open je portemonnee !!!
Hoeveel kost zo een bord? Enig idee? Wallonië zegt er niet zoveel over... En ja, de Walen hebben echt zulke borden nodig. In grote steden akkoord, maar gaat men ze ook plaatsen op een boerenweg? Misschien wel... absurd toch, niet???
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 5th March 2008, 11:18
jefdaemen's Avatar
jefdaemen jefdaemen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Massenhoven
Posts: 136
Geld voor verkeersborden?

Ik denk nu niet dat het geld van die borden zo'n probleem gaat vormen. Ik heb het gevoel dat we hier met wat vooroordelen te maken hebben t.o.v. de Walen. Het is inderdaad zo dat het meeste geld in België langs de Vlaamse kant binnenkomt, maar als we ons al zorgen gaan maken over wie een paar verkeersborden gaat betalen is het ver gekomen.

Ik vind het net een heel tof initiatief van de Walen om zo'n verkeersbord te ontwerpen. Het moet immers van ergens komen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:48.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.