actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th October 2014, 14:39
Lisse.A*rts Lisse.A*rts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Kessel
Posts: 93
Al 16 AZG-medewerkers overleden aan ebola

Medewerkers van Artsen zonder Grenzen strijden in West-Afrika tegen ebola met gevaar voor eigen leven. 21 medewerkers kregen ebola, 16 onder hen zijn overleden. De internationale organisatie vraagt uw financiële en morele steun.
Het beschermende pak aantrekken moet erg nauwkeurig gebeuren, en wordt steeds nauwgezet gecontroleerd door een collega: geen millimeter huid mag onbedekt blijven. Eenmaal volledig in het pak, moet er snel en efficiënt gewerkt worden, want na ongeveer een uur moet je het pak alweer uittrekken, omdat het risico op oververhitting en uitdroging te groot wordt.

In een campagne die Artsen Zonder Grenzen vandaag lanceert, getuigen medewerkers over hun werk in de West-Afrikaanse landen Guinee, Liberia en Sierra Leone, die getroffen zijn door de ebola-epidemie. ‘In het begin kan je nauwelijks bewegen,’ vertelt Charlotte, een Franse verpleegster. ‘Je vraagt je af hoe je in godsnaam je werk zal kunnen doen, zonder in tranen uit te barsten.’

De zowat 3.300 lokale en internationale gezondheidswerkers van AZG in West-Afrika riskeren hun leven. 21 onder hen zijn zelf besmet geraakt met ebola, 16 overleden ook aan de ziekte. In West-Afrika raakten al meer dan 9.000 mensen besmet. Artsen Zonder Grenzen noemt de strijd een race tegen de klok en roept om hulp. Onder meer aan de regering: het B-Fastteam zou bijvoorbeeld hulp kunnen bieden ter plaatse. Buitenlandse Zaken heeft daarover nog niets beslist, dus roept AZG anderzijds ook burgers op om financiële hulp te bieden, met een grootschalige campagne op radio, tv en sociale media. Storten kan via de website van AZG.

#StopEbola

Maar alleen met financiële steun komt AZG er niet. 'Onze teams werken in zeer zware omstandigheden', aldus voorzitter van AZG Meinie Nicolai. 'Ze zijn opgeleid om te genezen en het is zeer uitzonderlijk dat 60 procent van de patiënten sterft. De strijd tegen ebola is bovendien fysiek erg zwaar.' Steunbetuigingen via Facebook of Twitter met de hashtags #StopEbola #MSFgoAZG zijn meer dan welkom.

BRON: De Standaard 20/10/2014http://www.standaard.be/cnt/dmf20141020_01331270

EIGEN MENING: Persoonlijk denk ik dat men hier niet veel aan kan veranderen. Het is volgens mij ook zeer moeilijk om je in deze mensen hun plaats te bevinden. Je weet niet wat er in hun gedachten speelt, voor hen is het namelijk een strijd op leven en dood. Ik vind het ontzettend knap dat ze zich inzetten om mee ebola te bestrijden. Maar dit draagt natuurlijk gevolgen met zich mee waar men niet al te veel tegen kan doen dan een genezing vinden. Daarom denk ik wel dat het belangrijk is dat hierin geld gestoken wordt. Het gaat namelijk niet enkel over deze dokters, maar over iedereen in heel de wereld die geconfronteerd wordt met deze gruwelijke ziekte. Daarom vind ik het een zeer mooie campagne en vind ik dat je hen moet steunen en moet storten om zo ook je steentje bij te dragen bij de zoektocht naar de genezing.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:30.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.