actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th October 2016, 14:32
stien.d*kinderen stien.d*kinderen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Ravels
Posts: 98
Zuurgooier Delhaize veroordeeld tot 18 jaar cel

ANTWERPEN - Jelle Frenken, de 41-jarige man die begin vorig jaar zwavelzuur in het gezicht gooide van Marina Tijssen in een Antwerpse Delhaize, is door de correctionele rechtbank van Brussel veroordeeld tot 18 jaar gevangenisstraf. De man wordt erna ook nog tien jaar ter beschikking gesteld van de strafuitvoeringsrechtbank.

De 41-jarige Frenken overgoot Marina Tijssen op 20 februari 2015 met zwavelzuur in de Delhaize in de Antwerpse Museumstraat. De 53-jarige vrouw werkte er als poetsvrouw en Frenken was toen al maanden de winkelketen aan het afpersen door te dreigen met een dergelijke aanval. De plannen voor die afpersing begon hij maanden voordien te smeden, nadat hij zijn job was kwijtgeraakt en in geldnood kwam.

“Geobsedeerd”
Frenken was volgens zijn advocate, meester Nathalie Buisseret, volledig geobsedeerd door de afpersing van Delhaize. Zijn plan zou niet geweest zijn om Marina Tijssen te doden, maar de zuuraanval was enkel een middel om de warenhuisketen “onder druk te zetten”. De man stuurde weliswaar foto’s van slachtoffers van gelijkaardige zuuraanvallen naar Delhaize, maar dat waren allemaal foto’s van slachtoffers die een aanval overleefd hadden, klonk het.

Het openbaar ministerie eiste een zware celstraf van twintig jaar “omdat het gevaar dat Frenken nieuwe misdrijven zou plegen uitermate groot is”. Al werd dat tegengesproken door de verdediging. “Als hij na het uitzitten van zijn celstraf de nodige psychologische begeleiding krijgt, zal hij niet meer in aanraking komen met het gerecht”, aldus meester Buisseret. “Die broodnodige begeleiding zal hij in de gevangenis niet kunnen krijgen.”


Bron: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20161014_02518805 op 14-10-2016

Mening: Ik vind het persoonlijk schandalig dat Frenken maar een straf van 18 jaar krijgt. Dit misdrijf is niet zomaar een chocoladereep stelen in de winkel, maar een poging tot moord. Ik vind het zeer onwaarschijnlijk dat Frenken niet de intentie had om deze vrouw te vermoorden. Hij heeft namelijk zuur naar het gezicht, het gezicht is de gevoeligste plaats om zuur op te gooien. Frenken had het zelfs van te voren in een bekertje gedaan, zodat hij gemakkelijk kon gooien. Ook heeft hij nog eens de moeite moeten doen om aan dit zuur te geraken, dus kan ik me moeilijk voorstellen dat dit geen poging tot moord is met voorbedachte raden.
Zelf vind ik het ook heel erg dat zo'n dingen in het algemeen kunnen gebeuren. Deze vrouw heeft iets erger dan dood moeten doorstaan, namelijk de schaamte van met zo'n verminkt gezicht nog verder te leven. Het is schrikwekkend om te weten dat je gewoon aan het winkelen bent of aan het werken bent, dat iemand zomaar zuur in je gezicht kan gooien en zo je hele leven zou kunnen verpesten.
Ik vind dat Marine een grote geldsom verdient van Frenken, zodat ze haar gezicht kan reconstrueren. Ik weet dat ze gelukkig mag zijn dat ze nog leeft, maar op deze manier leven moet verschrikkelijk voor haar zijn.
Mijn persoonlijke mening is dat 18 jaar voor Frenken zeker niet genoeg is, wetende dat hij maar de helft echt gaat moeten uitzitten.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:10.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.