actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Wetenschap
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th November 2010, 17:35
Jolien.Helsen Jolien.Helsen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Oud-Turnhout
Posts: 93
"Wilde uilen in India bijna uitgestorven door Harry Potter"

"Wilde uilen in India bijna uitgestorven door Harry Potter"
03/11 In India is het aantal wilde uilen fors afgenomen. Jairam Ramesh, de minister van Milieu, schuift de zwarte piet zowaar door aan Harry Potter.
''In navolging van de Harry Potter-films lijkt er een vreemde fascinatie te zijn, zelfs bij de middenklasse op het platteland, om kinderen een uil cadeau te doen'', verklaarde Ramesh dinsdag.
In de boeken en films rond de tovenaarsleerling is de uil een belangrijk dier voor het afleveren van boodschappen. Ramesh blijkt echter te vergeten zijn dat er bij het Hindoeďstische lichtjesfeest Divali (dit jaar op 5 november) heel wat uilen geofferd worden in de hoop zo voorspoed af te dwingen.
De minister wil snel een beschermingsprogramma opstarten.
Bron: GVA; http://www.gva.be/nieuws/wetenschap....aspx#rcomments
Eigen mening:
Een beschermingsprogramma opstarten voor deze diertjes is een geweldig idee. Zo worden ze (hopelijk) niet meer geofferd tijdens het Hindoeďstische lichtjesfeest Divali en kopen mensen ze ook niet zomaar voor hun kinderen omdat ze populair zijn. Maar de titel vind ik daarom niet terecht. Het is niet alleen door Harry potter dat deze diertjes bijna uitgestorven zijn.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 9th November 2010, 23:17
Davy.Lostermans's Avatar
Davy.Lostermans Davy.Lostermans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Herenthout
Posts: 51
Geweldig, echt waar! Dit is oprechte onzin en weer een typisch voorbeeld van dat " de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet".
Ze wijzen met de vinger naar een ander, terwijl ze er zelf schuldig zijn aan dezelfde feiten.
Of een kind nu een uil krijgt of ze hakken het hoofd eraf als offer voor voorspoed...Als uil weet ik toch vlug gekozen hoe ik mijn leven wil eindigen. In het eerste geval hebben ze nog een kans om te overleven.
Vroeger was er in de westerse wereld gelijkaardige berichten ivm verhoogde verkoop van ratten omwille van "ratatouille " of hogere verkoop van chihuaha's door de gelijknamige film.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 10th November 2010, 10:07
LissevM LissevM is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Oostmalle
Posts: 78
Ik ben het eens met Jolien. Het is niet omdat Harry Potter een uil heeft, dat ineens alle kinderen een witte uil moeten krijgen. In de films maakt de uil deel uit van de wereld waarin de film zich afspeelt. In onze wereld gebruiken we toch geen uilen meer voor boodschappen? Wat zou het nut dan nog zijn van BPost. Hier zie je duidelijk dat er weer zwaar overdreven wordt over de oorsprong van het uitsterven van deze diertjes.
En inderdaad, als ik mocht kiezen tussen het leven bij een kind dat zot van me is of geofferd worden zonder echte reden, verkies ik toch wel dat eerste!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:26.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.