actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th December 2015, 09:52
D*mas.VanderEycken D*mas.VanderEycken is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2014
Locatie: vosselaar
Posts: 36
Deze man verwekte al 54 baby's: "Ik wil vrouwen helpen"

Hij wil naar eigen zeggen vrouwen in nood helpen. Dat doet hij met het doneren van zijn sperma. Declan Rooney heeft zo al 46 kinderen verwekt. Zelf heeft hij er met vier verschillende partners ook al acht op de wereld gezet. De 43-jarige vraagt niets om zijn helpende hand maar zijn activiteiten liggen onder vuur. Volgens experten is zijn 'service' immers niet zonder gevaar.

Rooney biedt al twee jaar zijn dienst aan via een website en met resultaat. Intussen zijn er met zijn hulp al 17 jongens en 14 meisjes geboren. Nog eens vijftien vrouwen zijn nu zwanger van zijn sperma. Van de kritiek trekt hij zich niet veel aan: "Vrouwen die eitjes doneren worden beschouwd als heiligen maar spermadonoren zijn dan weer vieze jongens. Ik doe niks verkeerd en ik schaam me ook niet. Ik wil alleen maar families helpen."

Rooney reist tot driehonderd kilometer ver om vrouwen te helpen. Voor zijn kwakje vraagt hij geen geld maar gemaakte onkosten wil hij wel vergoed zien. Hij biedt zijn diensten via Facebook en een app aan. Heterovrouwen, lesbische koppels, alleenstaande vrouwen, ze kunnen allemaal een beroep op hem doen. "Ik had van meet af aan veel werk", zegt de voormalige websdesigner. "Er waren immers vrouwen bij die al drie jaar vruchteloos aan het proberen waren om zwanger te raken. Ik heb ook vrouwen geholpen die behandelingen ondergingen in ziekenhuizen en waarbij het maar niet lukte. In Groot-Brittannië worden er vandaag meer baby's geboren dankzij private spermadonoren."

Rooney zegt dat hij de potentiële moeders eerst screent. Ze moeten aantonen dat ze financieel in staat zijn om voor het kind te zorgen. De vrouwen moeten ook kunnen bewijzen dat ze gezond zijn. Als die twee voorwaarden vervuld zijn dan kunnen ze van zijn sperma gebruik maken en dat op twee manieren: ofwel door kunstmatige inseminatie of op natuurlijke wijze. Wat dat laatste betreft maakt hij meteen duidelijk dat het enkel gaat om de bevruchting. Op een relatie of meer is hij niet uit. "Ik had al de mogelijkheid om met een paar van mijn 'successen' naar bed te gaan maar daar is het me niet om te doen. Ik wil de vrouwen alleen maar helpen."

Zijn huidige partner met wie hij drie kinderen heeft waarvan hij er twee met haar maakte, steunt klaarblijkelijk zijn service. Experten zijn dan weer niet zo gelukkig met zijn activiteiten. Ze vrezen dat later halfbroers- en zussen met elkaar in contact komen. Dat is niet ondenkbeeldig als ze in dezelfde regio groot worden. De kans bestaat dan ook dat die op hun beurt aan kinderen beginnen en dat houdt een gevaar in.

Rooney verscheen eerder al in de Daily Mail. Dat gebeurde in 1993 toen hij veroordeeld werd tot het betalen van 60.000 Britse pond schadevergoeding. Hij stond toen aan het hoofd van een notoire bende graffitispuiters en zat toen ook zeven maanden in een gesloten jeugdinstelling. De politie omschreef hem als "een van de meest vruchtbare graffitikunstenaars van het land." Vandaag is hij nog steeds vruchtbaar én een kunstenaar, zij het wel op een andere manier.

mening: Ik vind het wel mooi van de man dat hij zoveel vrouwen wil helpen om zwanger te geraken en dat zonder er geld voor te vragen. Langs de andere kant vind ik het raar dat hij het op natuurlijke wijze ook doet en dat zijn vrouw daar mee akkoord gaat. Welke vrouw wil nu dat zijn man seks heeft met andere vrouwen? Oké, het is voor een 'goed doel' maar dan nog, seks blijft seks. Ik vind dat hij het allemaal via een donor moet doen, wat normaal is voor zulke zaken. De spermabank is er niet voor niks he. Ook zoals de experts zeggen: "Het houdt gevaar in." Hier ben ik het helemaal mee eens. Dat Rooney inderdaad teveel vrouwen bevrucht van de zelfde streek, is er een kans dat de kinderen in contact komen met elkaar. Als ze zich dan gaan voortplanten houdt het zeker risico's in. Rooney moet gewoon zijn donors bij de spermabank gaan doneren, dan kunnen zij het op een professionele manier voortzetten.

bron: http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/...en-helpen.dhtml
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:36.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.