actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 1st November 2013, 01:35
D*ies Van Mechelen D*ies Van Mechelen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2013
Locatie: Turnhout
Posts: 55
Vluchtelingen zeggen gefolterd te zijn in Noord-Korea

In de marge van een onderzoek van de Verenigde Naties over schendingen van de mensenrechten in Noord-Korea zijn nieuwe schokkende bijzonderheden over folterpraktijken in het communistische land aan het licht gekomen. Gevluchte Noord-Koreanen berichtten woensdag in Washington over honger, mishandelingen en seksuele uitbuiting. .

"Ze schopten me alsof ze tegen een bal trapten, sloegen me in het gezicht en wikkelden metalen voorwerpen in hun kledingstukken. Daarmee sloegen ze me totdat ik bont en blauw was", vertelde de 26-jarige Jin Hye Ho. Ze had herhaaldelijk geprobeerd uit Noord-Korea te vluchten.

Tijdens de hongersnood van de jaren negentig was haar broertje verhongerd. Haar moeder had niet voldoende melk gehad om de baby borstvoeding te geven, zei Jin. Haar oudere zus was kort daarvoor verdwenen. Later kwam de familie te weten dat het meisje vermoedelijk als seksslavin naar China werd ontvoerd. Een andere vrouw meldde dat ze in gevangenschap met een plank met nagels werd geslagen. Ze kreeg dagenlang geen eten.

De getuigenissen maken deel uit van een in maart opgerichte onderzoekscommissie van de Verenigde Naties. Eerder werden al in Seoel, Tokio en Londen getuigen gehoord. De commissie zal haar bevindingen in maart aan de VN-Mensenrechtenraad voorleggen.

Bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bu...ord-Korea.dhtml

Persoonlijke mening:

Helemaal niet onverwachts, Noord-Korea is weer eens betrapt op het schenden van de mensenrechten. Best ironisch hoe het streng communistische Noord-Korea zo veel kan verschillen met het vredige en fleurrijke Zuid-Korea. En deze schendingen zijn allemaal oorzaak van Kim Jong-il en worden nu voortgezet door zijn zoon Kim Jong-un. Hopelijk krijgt hij er misschien wat verstand bij met de jaren zodat mensen weer kunnen leven als mensen, in plaats van behandeld te worden als vee.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:02.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.