actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 29th October 2013, 11:29
L*ndy Luyten L*ndy Luyten is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Beerse
Posts: 80
Obama wil NSA-programma's evalueren

Obama wil NSA-programma's evalueren


De Amerikaanse president Barack Obama zegt dat de programma's van nationale veiligheid worden herbekeken om een rem te zetten op de afluisteractiviteiten van de NSA.

De Amerikaanse president Barack Obama wilde geen commentaar kwijt over de afgeluisterde telefoongesprekken van Merkel, maar zei wel dat hij een herziening wil van de operaties van de inlichtingendiensten.

'De voorbije jaren hebben we hun capaciteiten zich zien ontwikkelen en uitbreiden', zei hij in een interview met de zender Fusion . 'Daarom wil ik nu een herziening. Dat waar ze toe in staat zijn, is niet per se ook wat ze moeten doen.’

De Amerikaanse president komt steeds meer onder vuur te liggen door het afluisterschandaal. Het hoofd van de invloedrijke commissie van de Amerikaanse Senaat voor de geheime diensten liet weten fel gekant te zijn tegen het bespioneren van leiders die bondgenoten zijn van de Verenigde Staten. Ze vraagt ‘een grote herziening’ te starten van de operaties van de Amerikaanse inlichtingendiensten.

‘Het lijkt me duidelijk dat bepaalde bewakingsactiviteiten meer dan tien jaar lang gevoerd zijn zonder dat de Senaatscommissie er op afdoende wijze over geïnformeerd werd’, aldus de Democrate Dianne Feinstein. ‘Het Congres moet exact weten wat onze inlichtingendienst doet. In dat licht zal de commissie een grote herziening starten van alle spionageprogramma’s.’

‘Met betrekking tot het verzamelen van informatie over de leiders van bondgenoten van de Verenigde Staten, waaronder Frankrijk, Spanje, Mexico en Duitsland, zeg ik ondubbelzinnig: ik ben daar fors tegen gekant. Volgens de elementen waarover ik beschik, werd president Obama niet op de hoogte gebracht van het feit dat de communicatie van de Duitse bondskanselier Angela Merkel verzameld werd sinds 2002. Dat is een groot probleem’, aldus Feinstein.

29/10/2013 Bron: P., A. F., http://www.standaard.be/cnt/dmf20131029_00814539

Eigen mening: Het is goed dat Obama een rem zet op de afluisteractiviteiten van de NSA. Het is misschien niet te vergelijken, maar een meisje van mijn vorige school had ooit een gesprek afgeluisterd van een vriendin en mij. Zij had dit doorverteld tegen andere mensen en er was hierdoor een grote ruzie ontstaan. Ik kan me voorstellen dat wanneer de NSA Merkel afluistert, dit ook tot een groot conflict kan leiden of wie weet, zelfs tot een oorlog. Hiervoor is het goed dat Obama zegt dat de NSA moet stoppen met Merkel af te luisteren. Ze hadden er in de eerste plaats al niet mee moeten beginnen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:35.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.