actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 30th December 2013, 10:03
Joost.Appels Joost.Appels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Turnhout
Posts: 89
SPAARGELD 2014. Kleinste bank heeft beste vooruitzichten

Zoals de kaarten er nu bij liggen zijn trouwe spaarders volgend jaar best af met een rekening bij de kleine Waregemse spaarbank CKV. Op een vermogen van 10.000 euro kan de rente volgend jaar 220 euro bedragen, duidelijk meer dan bij andere banken.

Voor veel mensen is CKV, voluit Centrale Kredietverlening een nobele onbekende. Maar in 2010 geleden haalde de bank ook al de titel van spaarrekening van het jaar binnen. Ook de voorbije jaren scoorde de bank steeds goed.

Maar in tegenstelling tot veel andere banken die een hoge rente bieden is CKV geen online bank, maar een lokale speler. Het is een relatief kleine Waregemse bank die samenwerkt met een hele reeks zelfstandige makelaars.

Ook volgend jaar liggen de opbrengsten ver uit elkaar. Zo is de rente van CKV bijna vier keer hoger dan die van een reeks andere banken.

Op de tweede plaats staat de nieuwe internetbank Evi, een dochter van private bankier Van Lanschot. Zij bieden 2,10% voor wie zijn spaargeld 1 jaar onaangeroerd staat. Nog twee andere rekeningen bieden een totale rente van 2 procent in het nieuwe jaar: Fortuneo Plus Fidelity, en Banca Monte Paschi Belgio Roc. Bij die laatste is wel een inleg van 100.000 euro nodig.

Bron: www.standaard.be

Mening:

Ik vind het goed dat zulke artikels in de krant verschijnen. Op die manier krijg je een beetje zicht op het voor velen ondoorzichtbare en ondoordringbare bankwezen. De meesten onder ons - waaronder ook ik - hebben te weinig economische kennis en zijn te weinig op de hoogte van de economische situaties (dat toonde recent onderzoek aan). Daarom vind ik het wel leuk dat zo'n lijstjes van de voordeligste banken worden voorgeschoteld.

Ik vind het wel straf dat spaargeld de dag van vandaag nog zo weinig opbrengt. Ik merk -zelfs met mijn weinige centen - echt een groot verschil t.o.v. een zestal jaar geleden. Onderaan het artikel staat een link waarmee je kan zien hoeveel rente (op jaarbasis) jouw bank per soort spaarrekening biedt op een bedrag van 10.000 euro. Ik krijg van mijn bank ocharme 86,41 euro wanneer ik een bedrag van 10.000 euro een jaar ongeroerd laat staan. Triest toch? Maar zij spelen wel met mijn geld, wat tegenwoordig ook niet meer blind te vertrouwen valt. Een rare wereld die banksector...

link naar het artikel: http://www.standaard.be/cnt/dmf20131220_053
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:30.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.