actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th February 2014, 09:47
N*ortje.VandenAckerveken N*ortje.VandenAckerveken is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Baarle-Hertog
Posts: 109
Meer dan helft kandidaten buist op legerproeven

Meer dan helft kandidaten buist op legerproeven

Terwijl Defensie dit jaar 1.400 nieuwe militairen wil aanwerven, lag het slaagpercentage op de selectieproeven van het leger vorig jaar bijzonder laag. Eén kandidaat op de vier was met name al gebuisd omwille van zijn medisch dossier, vooral omwille van drugsgebruik, schrijven de kranten van Sudpresse.

Tussen 2009 en 2013 daalde het slaagpercentage op de legerproeven van 56,2 naar 43,2 procent. Tijdens dezelfde periode nam het aantal kandidaten toe van 7.853 naar 9.067.

‘In 2013 zakte 25 procent van de kandidaten voor de medische proef’, weet kolonel Annicq Bergmans, die verantwoordelijk is voor de aanwervingen. De eerste reden is drugsgebruik, waarvoor Defensie een nultolerantie hanteert. Nadien volgen rugklachten, gehoorproblemen en het lichaamsgewicht. Buizen op de medische test betekent meteen het einde van de selectieprocedure.

Bron:
http://www.standaard.be/cnt/dmf20140226_00999272

Eigen mening:
Persoonlijk denk ik dat de proeven misschien wat zwaar zijn. Uiteraard begrijp ik wel dat dat nodig is. Als je in het leger gaat, moet je natuurlijk wel een goede conditie hebben en dergelijke. Al heb ik ooit gehoord dat iemand die slecht 1 kilogram te veel woog, niet meer mocht deelnemen aan de rest van de proeven. Dat vind ik te ver gaan, persoonlijk. Men wil veel nieuwe militairen aanwerven, maar men vindt er geen. Misschien is het dan ook een idee op de proeven iets minder streng te maken?
Ik denk dat er ook veel jongeren afgeschrikt worden door het feit dat het bekend staat dat de proeven zo zwaar zijn. Het leger en de opleiding vooral heeft ook een reputatie. Ik denk dat er zeker nog wel opties zijn om de opleiding aantrekkelijker te maken. Dat zal voor iedereen goed zijn: jongeren durven dan misschien sneller de stap te zetten en ook de overheid komt het ten goede. Zij bereiken voldoende nieuwe militairen en het leger wordt verjongd. Win-win-situatie lijkt me.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:09.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.