actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 30th November 2009, 11:41
nathalie.geyzen nathalie.geyzen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Nijlen
Posts: 57
Mexico heeft weer bizons in het wild

Mexico heeft weer bizons in het wild

zondag 29 november 2009Auteur: (BLG)
Marieke D'Haene


Er zitten opnieuw bizons in Mexico. In de negentiende eeuw waren de grootste landzoogdieren op het Amerikaanse continent er uitgestorven geraakt. Het nationaal park Wind Cave in de Amerikaanse staat Zuid-Dakota heeft nu een schenking van 23 bizons gedaan. Vrijdag werden de dieren vrijgelaten in Rancho El Uno, een natuurgebied van zowat 18.000 hectare grasland dicht bij de grens met de VS.

De schenking is de eerste fase van een plan dat de prairies in het zuiden van de VS en het noorden van Mexico opnieuw wil bevolken. Mexico hoopt dat de kudde tegen 2012 uitgroeit tot een honderdtal dieren.

Bizons leefden eeuwenlang als koningen in de uitgestrekte prairies, van Canada tot Mexico, tot ze door intensieve jacht bijna volledig uitstierven.

_____________________________________________

Eigen mening:

Ik vind het erg belangrijk dat men probeert te voorkomen dat er nog meer soorten uitsterven. Door toedoen van de mensheid zijn al erg veel diersoorten uitgestorven. Het artikel vermeldt dat bizons in de negentiende eeuw dit gebied bewoonden. Het is dus hun natuurlijke habitat. Ik vind het dan positief dat men de bizons juist naar daar brengt.

Ik vind dan ook dat men dit project bij meerdere diersoorten moet doen. Het heeft zowel voordelen voor het gebied (dat dan terug bevolkt is) en voor de diersoort. Deze methode zou voor meerdere diersoorten een goede oplossing zijn, denk ik.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:20.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.