actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th May 2011, 11:13
Geert.Janssen Geert.Janssen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Feb 2010
Locatie: Olen
Posts: 84
cDH wil bordeelbezoek strafbaar maken

De Franstalige christendemocraten van CDH willen bordeelbezoek strafbaar maken. Dat schrijven de kranten L'Avenir en La Libre Belgique vandaag. De partij wil de aankoop van seksuele diensten in het strafrecht opnemen.

CDH wil met een prositutie-plan de prostitutie drastich terugdringen. Volgens de partij veronderstelt prostitutie "ongelijke verhoudingen tussen mannen en vrouwen".

De partij wil komaf maken met de tolerantie die in ons land bestaat rond prostitutie. Volgens Celine Fremault, de voorzitster van de vrouwenafdeling van de partij, stimuleren initiatieven zoals eros-centra alleen maar de mensenhandel. "In Zweden is de prostitutie gehalveerd, sinds bordeelbezoekers er bestraft worden."

Uit een Nederlands rapport blijkt dat in 10 jaar gelegaliseerde prostitutie het aantal slachtoffers van mensenhandel bijna verdrievoudigd is van 341 in 2000 tot 909 in 2009. De helft van de eros-centra voldoen bovendien niet aan hun wettelijke verplichtingen rond het statuut van de meisjes.

Met een driejarenplan wil CDH de prostitutie een halt toeroepen. Naast een bestraffing van bordeelbezoek, voorziet het plan ook in begeleiding van prostituees en hun klachten. Sensibiliseringscampagnes moeten de publieke opinie bewust maken van de vaak onmenselijke situatie waarin prostituees verkeren.

Bron: dinsdag 10 mei 2011, 09u09 De standaard

Mening:

Persoonlijk vind ik dit wel een serieus artikel. Hier zit je eigenlijk met twee zaken:
- aan de ene kant gaan ze proberen de mensenhandel tegen te gaan door het bezoeken van bordelen te bestraffen.
- maar de andere kant zijn ze de broodwinning van bepaalde personen aan het afnemen. Er zijn nog altijd mensen die met bordelen hun geld verdienen.

=> Ik vind persoonlijk dat dit iets is wat al sinds de Oudheid bestaat en volgens mij niet bestraft moet worden omdat er ook mensen hun brood mee verdienen. En ik betwijfel of het bestraffen zoveel gaat doen aan die menshandel.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 10th May 2011, 11:59
Eva Thijs Eva Thijs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Gierle
Posts: 423
Enerzijds snap ik ook wel waarom ze bordeelbezoeken strafbaar willen maken, maar anderzijds vind ik dit niet echt zo 'n goed idee. Als er minder prostituees zijn, zullen er meer verkrachtingen zijn vrees ik. Ook vind ik, zoals Geert al zei, dat het voor de prostituees wel eens heel slecht kan uitdraaien als ze hun inkomsten verliezen. En als er straffen worden gegeven aan diegene die een bordeel bezoeken, dan zullen er meer illegale praktijken plaatsvinden. Ik vind het precies toch niet zo'n goed idee van CDH.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 10th May 2011, 12:18
p4u12767 p4u12767 is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Herenthout
Posts: 133
"In Zweden is de prostitutie gehalveerd, sinds bordeelbezoekers er bestraft worden" Hoe zit het met de cijfers over de verkrachtingen??? Deze mis ik in het artikel wel! Ik denk net zoals Eva dat er meer illegale praktijken gaan plaats vinden en dat de 'huisvrouw' misschien wel eens het slachtoffer zou kunnen worden. Want waarom gaan getrouwde mannen naar een prostituee? Om hun fantasie te beleven die ze met hun vrouw niet kunnen beleven. Dat ze prostituees willen begeleiden en een sensibiliseringscampagnes die de publieke opinie bewust moeten maken van de vaak onmenselijke situatie waarin prostituees verkeren, vind ik wel een goed idee.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 10th May 2011, 12:21
Julie Hensels Julie Hensels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Kasterlee
Posts: 72
Ik ben het eens met Eva. Een vergroot risico op verkrachtingen is volgens mij een gegronde vrees. Net zoals de grotere kans op illegale praktijken. Ik vind dat, als mensenhandel tegengaan het uiteindelijke doel is van de CDH, ze beter de bordelen en bordeeluitbaters controleren. Op die manier hebben ze er een beter zicht op of de prostituees minderjarig zijn of ze het slachtoffer zijn van vrouwenhandel. Een vrouw die bewust de keuze gemaakt heeft om in de prostitutie te gaan, mag haar broodwinning niet verliezen.

Ik wil nog wel graag vermelden dat ik prostitutie niet goed praat. Hoewel het vaak als het oudste beroep gezien wordt, vind ik dit persoonlijk een wansmakelijke stiel. Hierbij denk ik aan de typische ‘rosse buurt’, waar halfnaakte vrouwen in een fel verlichte etalage zich zelf aanbieden. Ik vind dit alles mensonterend.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:17.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.