actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th March 2018, 15:56
Celien.G*ns Celien.G*ns is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Vosselaar
Posts: 48
SP.A eist ontslag van topman Voedselagentschap

SP.A stelt de positie van Herman Diricks, topman van het Federaal Voedselagentschap (FAVV), in vraag. De oppositiepartij verwijt Diricks een te weinig kordaat optreden en slechte communicatie na het schandaal rond gesjoemel met vlees bij het vleesverwerkend bedrijf Veviba.

Straks komt de kamercommissie Volksgezondheid in spoedberaad bijeen. Onder meer het Federaal Voedselagentschap en de minister van Volksgezondheid Maggie De Block (Open VLD) gaan er uitleg geven.

‘De eierencrisis ligt ruim zes maanden achter ons en opnieuw wordt de consument geconfronteerd met een voedselschandaal. En opnieuw rijzen twijfels over de rol en werking van het Agentschap voor Voedselveiligheid’, is SP.A-Kamerlid Annick Lambrecht streng in een persbericht.

In De Ochtend op Radio 1 eiste de SP.A-politica zelfs dat FAVV-topman Herman Diricks ‘zijn verantwoordelijkheid neemt’. ‘Ik verwachtte dat al bij de fipronilcrisis en ik zie de directeur nu weer rustig zeggen dat alles in orde is. In iets meer dan een jaar tijd hebben we dus twee voedselcrisissen waarbij de communicatie van het Voedselagentschap niet oké is en waarbij ook niet kordaat wordt opgetreden.’

‘Het Rekenhof heeft al in 2017 gevraagd dat het Voedselagentschap dringend zijn aanbevelingen voor een betere werking zou volgen’, aldus Lambrecht nog. ‘Twee crisissen in één jaar tijd, eerst met de eieren en nu met ons vlees, dat moet wel voldoende zijn om de positie van de topman in vraag te stellen.’

Eigen mening:
Indien de controles nog strenger en strenger worden stel ik mij soms de vraag dat het voor onze Belgische bedrijven nog draagbaar wordt om te overleven. Een perfect controlesysteem voor een heel land lijkt me vrijwel onmogelijk. Gesjoemel zal er altijd zijn, ook onder een ander hoofd. Men kan beter de Belgische bedrijven meer helpen en ondersteunen zodat we zeker niet te veel vlees moeten invoeren waarvan we de oorsprong of hoe dit product verwerkt is minder goed kennen.

Bron: De Standaard Belga
Link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20180312_03404252
Datum:12/3/2018
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:22.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.