actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Pro of Contra?
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st December 2004, 22:26
Roel's Avatar
Roel Roel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Westerlo
Posts: 77
Miss België

Mag Miss-Belgë volgens de weledele gebruikers van het forum een kleurlinge zijn? Dan nog uit Brussel en met roots uit Monte-Video??
__________________
Face your insanity
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 21st December 2004, 22:41
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Mss toch wat meer achtergrondinfo geven... Anders krijgt de vraag een nog hoger 'Laatste Nieuws'-gehalte...


Nieuwe Miss België is een vechter


Tatiana Silva Braga Tavares, de nieuwe Miss België is 19 en afkomstig van ouders van de Kaapverdische eilanden. Haar ouders scheidden toen ze amper één jaar oud was, haar moeder stierf toen ze zestien was, en sedertdien woont ze zelfstandig in Ukkel. ,,Ik ben daar hard door geworden, maar heb ook ingezien dat je van het leven moet genieten. ''

Sandra Joine, zelf Miss België in 1992 en kind uit een Belgisch-Afrikaans gezin, meent dat de nieuwe miss België bewijst dat België klaar is om de schoonheid van het multiculturele België te tonen. ,,Dat treft'', zegt Tatiana. ,,Ja, ik deed mee aan Miss België met maar één bedoeling: de eerste Miss België worden van buitenlandse afkomst en daarmee aantonen dat de multiculturele samenstelling van België niet noodzakelijk hoeft te leiden tot conflicten, maar veeleer een pluspunt van culturele diversiteit kan zijn.''

- In de voorbereiding van Miss België hebt u nauwelijks over uw familiale achtergrond gesproken.

Dat klopt. Mijn beide ouders zijn van Kaapverdische afkomst. Ik ben hier in België geboren en getogen. Ik voel me Belgisch. Toen ik één jaar oud was, zijn mijn ouders gescheiden, ik heb dat dus niet bewust meegemaakt. Tot mijn vijfde bleef mijn papa hier in Brussel wonen, en had ik nog regelmatig contact met hem. Daarna is hij teruggekeerd naar Kaapverdië, en ben ik bij mijn moeder opgegroeid. Maar ik ben mijn vader, die tandarts is, altijd blijven schrijven en ga er bijna elk jaar naartoe. Toen ik vijftien was kreeg mijn moeder borstkanker, een jaar later is ze overleden. Ik had toen de keuze: in een jongerentehuis opgroeien, of vervroegde meerderjarigheid krijgen en zelfstandig wonen. Ik koos voor het laatste. Ik leefde op een studentenkamer, kreeg een toelage van de staat, en kindergeld. Ik ben altijd blijven vechten. Ik heb niets te verbergen. Uit het eerste huwelijk van mama en papa heb ik een oudere broer en zus (38 en 37 jaar), en papa heeft uit een tweede relatie nog twee zonen, Yuri (18) en Alexandro (14). Ze hebben mij allemaal veel geholpen.

- U hebt nauwelijks campagne gevoerd, omdat u er geen geld voor had. U zei dat u verkozen wou worden vanwege wie u bent. Wie bent u?

Ik ben spontaan, dynamisch, zeer naturel, ik lach graag, ben zeer communicatief. En ook wel omwille van mijn schoonheid, ik ben tevreden met mezelf.

- Sommigen vonden u nogal zelfverzekerd en ietwat uit de hoogte overkomen.

Ik weet dat mensen dat denken. Van nature ben ik iemand die heel veel lacht, maar als ik bij officiële presentaties op een podium op hakken moet lopen, en er ook nog moet bij presenteren, moet ik mij zodanig concentreren dat ik niet meer kan lachen, en dan zie ik er inderdaad streng en zelfverzekerd uit. Maar dat is om mijn onzekerheid te verbergen.

- Uit een enquête blijkt dat Vlaams Belang sterker staat dan ooit.

Ik ken de politieke situatie onvoldoende om daar echt uitspraken over te doen. Maar ik denk dat de mensen op Vlaams Belang stemmen omdat ze schrik hebben dat de mensen uit andere culturen hun werk hier afnemen. Maar je moet niet bang zijn, je moet open staan voor de andere.


21/12/2004 (rtl)

©Copyright De Standaard
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 21st December 2004, 22:45
Roel's Avatar
Roel Roel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Westerlo
Posts: 77
Had ook een hele tekst klaarstaan!
Alleen te vroeg op die knop geduwd..
__________________
Face your insanity
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 22nd December 2004, 03:24
Kenny's Avatar
Kenny Kenny is offline
UDHR - art. 19
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Hier
Posts: 581
Citaat:
Orgineel gepost door Barst
Anders krijgt de vraag een nog hoger 'Laatste Nieuws'-gehalte...[/I]




In elk geval... tof om te weten dat er een nieuwe Miss België verkozen is! En als antwoord op die vraag: vanzelfsprekend.
__________________
'I have never let my schooling interfere with my education.'
-- Mark Twain
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 22nd December 2004, 07:39
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: Tervuren
Posts: 923
Stuur een bericht via ICQ naar Wouter Stuur een bericht via MSN naar Wouter
Citaat:
Orgineel gepost door Roel
Mag Miss-Belgë volgens de weledele gebruikers van het forum een kleurlinge zijn? Dan nog uit Brussel en met roots uit Monte-Video??


Ik zie echt niet in wat er mis is met deze miss omdat ze kleurlinge is én "dan nog uit Brussel komt" (stel u voor zeg )
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 22nd December 2004, 08:59
Roel's Avatar
Roel Roel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Westerlo
Posts: 77
Ik ook niet hoor. Ik wou gewoon eens meningen van onze mede-geruikers horen.
Een schoon madam, blijft een schoon madam e!
__________________
Face your insanity
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 22nd December 2004, 16:28
katleen's Avatar
katleen katleen is offline
katleen
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Vorselaar
Posts: 446
Stuur een bericht via MSN naar katleen
En het is een schoon madam met brains, heeft al iets meegemaakt en kan zich perfect in verschillende culturen thuisvoelen. Grote pluspunten voor miss Universe, dan vallen we mss is op ginder
Met citaat antwoorden
  #8  
Oud 22nd December 2004, 17:26
judithgielens's Avatar
judithgielens judithgielens is offline
auti-juf
 
Geregistreerd op: Oct 2004
Locatie: Borgerhout
Posts: 371
Voor mij is het ook geen probleem, kheb het allemaal niet echt gevolgd eigenlijk, dus ik ken ze niet(maandag op leefsleutels vertrokken voor agogie, dus heb ook ni echt het nieuws gevolgd, bijgevolg weet ik nog altij ni hoe ze deruit ziet, maar soit)

Ik kan er wel inkomen dat echt extreem-rechtste mensen hier tegen durven protesteren: het is een kleurlinge, ze is niet van belgische ouders of belgische origine, ...

En zoals katleen al zei: nu hebben we zeker een pluspunt bij miss universe! :d
__________________
doe je mond maar open als je zeker weet dat wat je wil zeggen mooier is dan de stilte
Met citaat antwoorden
  #9  
Oud 22nd December 2004, 20:14
Jonas Jonas is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2004
Locatie: Mol
Posts: 50
Stuur een bericht via MSN naar Jonas
no problemo

Natuurlijk is dat geen enkel probleem. Ze heeft de Belgische nationaliteit en ze is mooi én ze heeft wel wat brains denk ik, dus wat moet je nog meer hebben? Dat ze van Kaap-Verdië afkomstig is, kan volgens mij alleen maar in haar voordeel spelen.
Én ze spreekt een mooi mondje Nederlands (ook al klinkt het wat Hollands)
Met citaat antwoorden
  #10  
Oud 23rd December 2004, 18:18
leen leen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: herentals
Posts: 5
Ik heb er ook geen enkel probleem mee dat ze in een ander land geboren is. Ze is hier opgegroeid, en dus Belgisch. Wat ik wel heel vreemd vond is dat de punten redelijke verdeeld waren en dat opeens iedereen nét 50 punten had, ergens verkeerd geteld misschien?
Met citaat antwoorden
  #11  
Oud 23rd December 2004, 19:19
katleen's Avatar
katleen katleen is offline
katleen
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Vorselaar
Posts: 446
Stuur een bericht via MSN naar katleen
Citaat:
Wat ik wel heel vreemd vond is dat de punten redelijke verdeeld waren en dat opeens iedereen nét 50 punten had, ergens verkeerd geteld misschien?

Dat begreep ik ook niet! Dat was ineens kei raar.. Maar ja, mijn favorietje heeft gewonnen en de tweede favoriete is eerste eredame
Ik heb goe gegokt dees jaar!
Met citaat antwoorden
  #12  
Oud 27th December 2004, 13:01
KatrienVdVeken KatrienVdVeken is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Arendonk
Posts: 4
Miss België?!?

Eigelijk ben ik niet zo een fan van die "vleeskeuring" waarbij 90% van de belgen afvallen omdat ze "te dik, te klein,..." zouden zijn.

Maar om toch op de stelling te reageren: van mij mag miss België gerust een kleurling zijn zolang ze van nationaliteit Belg is en goed nederlands kan spreken.
Met citaat antwoorden
  #13  
Oud 28th December 2004, 13:15
Jonas Jonas is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2004
Locatie: Mol
Posts: 50
Stuur een bericht via MSN naar Jonas
90% maar??
Met citaat antwoorden
  #14  
Oud 28th December 2004, 14:58
Michai Geyzen's Avatar
Michai Geyzen Michai Geyzen is offline
Donkey!!
 
Geregistreerd op: Oct 2004
Locatie: Sint-Jozef Olen
Posts: 36
Citaat:
Eigelijk ben ik niet zo een fan van die "vleeskeuring"


Ik ben het eens met Katrien. Een heel circus, en voor wat? Ik stel me toch serieuze vragen bij de integriteit van dit hele gebeuren.

Als je ziet hoe de candidates behandeld worden.... ja, wadde....
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:14.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.