actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th November 2015, 09:22
Remo.V*nTendeloo Remo.V*nTendeloo is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: zandhoven
Posts: 40
Duitsland overweegt Afghaanse missie te verlengen

Duitsland denkt eraan het militaire engagement in Afghanistan uit te breiden voor volgend jaar. Dat maakten verschillende media bekend. Het voorstel om de aanwezigheid op het terrein in het noorden van het land te verlengen tot eind 2016 en het aantal soldaten van 850 naar 980 op te trekken, moet vandaag door het kabinet gestemd worden, zo maakte Der Spiegel bekend.


Aanvankelijk zouden de Duitse troepen zich in de loop van 2016 terugtrekken uit hun basis in Mazar-e-Shariff - waar ook een vijftigtal Belgische militairen werkt - op ongeveer 400 kilometer ten noordwesten van Kaboel. In de hoofdstad zou Duitsland een kleinere militaire aanwezigheid behouden.

De Duitse militaire aanwezigheid opnieuw opschroeven, wordt gerechtvaardigd door de grotere inspanningen die van het Duitse contingent in Afghanistan gevraagd worden gezien de nog steeds problematische veiligheidsomstandigheden. Dat stelt de blog Augen Geradeaus, die over het defensiebeleid schrijft en als eerste het nieuws bracht op gezag van anonieme regeringsbronnen.

Het grotere engagement zou echter geen nieuwe gevechtsoperaties inhouden. Daarvoor staan sinds eind 2014 de Afghaanse regeringstroepen in. Het Duitse ministerie van Defensie wou de berichten nog niet bevestigen.

Het Duitse leger telde tot 5.350 soldaten in Afghanistan in de door de NAVO geleide gevechtsmissie, die vorig jaar na 13 jaar eindigde. De nog aanwezige Navo-troepen staan vooral in voor training en advies, in het kader van de missie Resolute Support.

Bron:
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...verlengen.dhtml

Mening:
Is er in al die tijd, dat de NAVO gaat helpen in dit soort landen, al iets veranderd? Dit is een vraag die mij wel wakker houdt.
13 jaar geleden is de NAVO gestart met deze missies in Afghanistan. Er is uiteindelijk toch besloten om geen gevechtstroepen meer te sturen, wat ik een heel wijze beslissing vind. Ik vind het heel jammer dat er al die jaren mensen hun leven hebben moeten riskeren voor iets wat geen nut heeft gehad. En de daar gebleven troepen in te zetten voor training en advies te geven, in het kader van de missie Resolute Support, vind ik toch een betere oplossing.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:22.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.