actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th May 2012, 20:51
charlotte.verboven charlotte.verboven is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: malle
Posts: 112
Alken-Maes vindt dat Jupiler Blue te veel op Maes Pils lijkt

Brouwerij Alken-Maes start een gerechtelijke procedure tegen concurrent AB InBev omdat de nieuwe verpakking van diens Jupiler Blue "een bijna integrale kopie" is van de verpakking van Maes Pils.

Alken-Maes wijst erop dat de nieuwe verpakking van Jupiler Blue bijna dezelfde blauwe kleur heeft als de blikjes Maes Pils en dat ook de naam op een gelijkaardige manier op de verpakking staat afgedrukt. Ook de positionering in de winkelrekken stoort Alken-Maes.

Alken-Maes dient een vordering tot staking in bij de voorzitter van de rechtbank van koophandel in Brussel, wegens oneerlijke marktpraktijken en merkinbreuk. De brouwer eist dat zijn concurrent "de verpakking en de vormgeving van Jupiler Blue aanpast".

"Duidelijk onderscheidend"
De Leuvense brouwer AB InBev vindt niet dat er risico is op verwarring tussen de blikjes. "De kleur en het lettertype zijn duidelijk onderscheidend", reageert woordvoerster Karen Couk. "Wij geloven dat er geen mogelijkheid is om een monopolie te eisen op een kleur voor bierverpakkingen", zegt Couck, die ook wijst op het feit dat verschillende biermerken blauw als dominante kleur gebruiken.

Eigen mening : ik vind dat er een duidelijk verschil is tussen de twee bieren. Ik ben er ook zeker van dat de consumenten zich wel bewust zijn van de verschillen en de verschillen ook herkennen. Hier moeten ze zich geen zorgen om maken.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 9th May 2012, 13:47
Annelies.Roofthooft Annelies.Roofthooft is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Zoersel
Posts: 106
Ik deel de mening van Charlotte. Beide blikjes verschillen echt duidelijk waardoor het perfect mogelijk is om een duidelijk onderscheid te maken tussen beiden merken.
Als consument kijk je toch eerst goed naar een product alvorens je het koopt. Je gooit toch niets zomaar, zonder goed te kijken, in je winkelkarretje?
Ik begrijp niet goed waarom er zo'n heisa rond ontstaan is. Volgens mij is er echt niet echt zo'n probleem!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:08.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.