actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 16th April 2013, 20:09
Britt.VanLooveren Britt.VanLooveren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Zoersel
Posts: 144
Bart De Wever: 'Niet panikeren, wel voorzichtig zijn'

ANTWERPEN - De organisatoren van de Antwerp Ten Miles zitten vanmiddag samen met burgemeester Bart De Wever en de politie om te bekijken hoe een drama als in Boston zondag vermeden kan worden. 'Maar we panikeren niet, we verwachten nog altijd gewoon een fantastisch loopfeest', zegt De Wever.

Bij een aanslag aan de finish van de marathon van Boston ontploften maandag twee bommen. Daarbij kwamen drie mensen om het leven en raakten minstens 144 mensen gewond.

'Dat heeft nog maar eens pijnlijk duidelijk gemaakt hoe kwetsbaar zo'n manifestaties zijn', zegt burgemeester Bart De Wever. In zijn thuisstad Antwerpen wordt zondag de Antwerp Ten Miles gelopen. 'We moeten en zullen geen paniek zaaien, maar we gaan toch samenzitten met de organisatoren en de politie om de maatregelen te overlopen die we kunnen treffen om zo'n aanslag te vermijden.'

De Wever benadrukt wel dat hij geen enkele aanwijzing heeft dat er een aanslag komt. 'We verwachten gewoon een fantastisch loopfeest', zegt hij.

Bron: DS, 16/04

Mening:Ik betreur het wat er allemaal in Boston is gebeurd. Dat drama zorgt denk ik wel voor heel wat paniekreacties hier. Ik denk toch dat er wel mensen gaan thuisblijven omdat ze zeker niet hetzelfde willen meemaken als in Boston. Ik begrijp de reactie van Bart De Wever echter niet zo goed. Hij vermeldt dat ze geen enkele aanwijzing hebben dat er een aanslag komt. Hadden ze dit dan in Boston wel?! Ik denk het ook niet, bij dergelijke aanslagen denk ik dat je geen aanwijzigingen hebt of in de meeste gevallen toch niet. Het is wel jammer dat door één of meerdere zieke mens(en) die de aanslag heeft/hebben gepleegd in Boston, wij meer zullen investeren in veiligheidsmaatregelen voor de Antwerp Ten Miles. Dit is uiteraard logisch maar moest het drama in Boston niet hadden afgespeeld dan waren de extra maatregelen in Antwerpen ook niet nodig geweest.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 17th April 2013, 10:59
I*ndy.Van.Noten I*ndy.Van.Noten is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Dec 2012
Locatie: Pulderbos
Posts: 38
Ook ik betreur heel erg wat er in Boston is gebeurd. Daarbij komt nog eens dat ik het eigenlijk een heel laffe daad vind. Zomaar honderden onschuldige burgers gekwetst, waaronder zelfs enkele doden, zonder dat iemand nog maar een idee heeft voor welke reden dit allemaal gebeurd. Ik blijf erbij dat het onschuldige burgers zijn, met welke bedoeling zij dit ook doen, de gewonden hebben er meer dan waarschijnlijk helemaal niks mee te maken?!
Om een punt waarover ik uren kan uitweiden kort en krachtig te maken: ik begrijp de daad niet, en vind hem laf,...
Voor de Antwerp Ten Miles vind ik het persoonlijk wel goed dat er extra maatregelen getroffen worden, onder andere omdat niemand weet waarom het in Boston is gebeurd. En zoals Britt al zei zegt De Wever dat er geen aanleiding is voor zulke vreselijke aanslag deze zondag, maar die was er in Boston ook niet.
Wel vind ik het belangrijk dat het evenement gewoon doorgaat zoals normaal, en hoop ik ook dat de mensen niet banger zullen zijn dan normaal. We mogen zeker niet toegeven aan terreur! We moeten juist terugvechten! En een eerste kleine stap in dit proces is al laten merken dat we niet 'bang' zijn hiervoor.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:54.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.