actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd December 2008, 15:37
liesanne.adriaenssens liesanne.adriaenssens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: mortsel
Posts: 115
Dé man van het jaar

Als grote fan en suporter van Barack Obama moest ik dit toch wel even melden

---
Time verkiest Barack Obama tot 'Man van het jaar'


Het Amerikaanse magazine Time heeft zoals verwacht de aankomende Amerikaanse president Barack Obama verkozen tot 'Man van het Jaar' in 2008.

De uitgever liet woensdag weten dat de shortlist nog de namen bevatte van de Amerikaanse minister van Financiën Henry Paulson, de Franse president Nicolas Sarkozy, de Republikeinse kandidate voor het vicepresidentschap Sarah Palin, en de Chinese regisseur Zhang Yimou.

In 2007 was de Russische premier Vladimir Poetin 'Man van het Jaar' voor Time.
---

Er is zelfs een nieuwe industrie rond Barack Obama ontstaan. In Amerika kan je in haast elke souvenir winkel een Obama-T-schirt, horloge, beker, beeldje, muts, ... kopen. Obama is niet enkel 1ste zwarte president en man van het jaar maar ook eens de nieuwst hype (weliswaar in Amerika)

bron artikel:
http://www.nieuwsblad.be/Article/De...DMF17122008_133
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 22nd December 2008, 16:55
Britt Janssens Britt Janssens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2008
Locatie: Noorderwijk
Posts: 67
Ben ik even blij dat Obama en niet Palin deze 'verkiezing' gewonnen heeft.
Van begin af aan was ik pro Obama, omdat ik geloof dat hij het meeste kans heeft op vernieuwing. McCain stond, volgens mij, voor de voortzetting van het regime van Bush. En omdat Palin zijn running mate was, zij dus ook.
Palin heeft zich ook als een redelijk dom persoon gemanifesteerd. Ze was bekender voor haar dure kleding en kapsel en haar domme uitspraken, dan voor haar standpunten.
Ik ben dus blij dat hij de echte presidentsverkiezing gewonnen heeft, en ook deze verkiezing tot 'man van het jaar'.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 23rd December 2008, 14:28
Charlotte Wellens Charlotte Wellens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Geel
Posts: 81
Waarom is Obama verkozen tot man van het jaar? Wat heeft hij dit jaar al gerealiseerd? In mijn ogen heeft hij alleen 'maar' de verkiezingen gewonnen en nog niet echt iets gerealiseerd... Dit wil nu niet zeggen dat ik anti-Obama ben, helemaal niet zelfs! Ik wil gewoon even duidelijk maken dat hij in feite nog niet echt iets gerealiseerd heeft, buiten als eerste kleurling de Amerikaanse verkiezingen te winnen. Als hij deze titel later had gekregen, was ik wel akkoord geweest.

Men had beter de journalist die zijn schoenen naar de huidige Amerikaanse president gooide als Man van het Jaar verkozen. Hij heeft duidelijk iets gedaan wat velen altijd al wilden doen !!! In ieder geval ben ik, net zoals Britt, blij dat Palin deze titel niet heeft gewonnen!
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 23rd December 2008, 16:51
vincentvangrootel vincentvangrootel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Oelegem
Posts: 40
Vincent Van Grootel

Ik vind het terecht dat hij verkozen is. Hij heeft het verdiend. Obama heeft hier enorm voor gevochten. Als je gaat kijken is het gewoonweg niet te geloven. Een half jaar geleden kende niemand deze senator. En vandaag 23 december 2008 is hij President van de United States. Hij heeft sterke punten en een sterke uitstraling. Zoals iedereen wel weet speelt zijn huidskleur niet altijd een positieve rol in sommig staten (Texas). Vandaar Obama verdient dit en hopelijk kan hij deze steun juist gebruiken.
__________________
Kind Regards !!

Vincent Van Grootel
5054663
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 23rd December 2008, 19:57
Charlotte Wellens Charlotte Wellens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Geel
Posts: 81
Dat bedoel ik nu juist... Hij is alleen maar bekend geworden door zijn mediacampagnes in de race naar het Witte Huis. In deze campagnes heeft hij vele dingen beloofd aan de Amerikaanse bevolking. Maar hij heeft nog geen enkele van die beloftes gerealiseerd (omdat hij nog steeds geen president is...). Dat zal hij waarschijnlijk wel doen als zijn ambsttermijn begint en zal hij ook effectief iets gerealiseerd hebben. Pas dan is hij het in mijn ogen waardig om als 'Man van het Jaar X' benoemd te worden.
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 23rd December 2008, 21:53
BjornBlommé BjornBlommé is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: balen
Posts: 55
hip hip hoera!

Nu alleen hopen dat hij deze titel waard is. Hij vertengewoordigd grote veranderingen. Ik hoop dat hij ze ook effectief kan waarmaken.

Yes we can! But can he?

Het wordt spannend afwachten

ik hoop van wel
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 24th December 2008, 14:57
Frederik Bogaerts Frederik Bogaerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2008
Locatie: Geel
Posts: 45
Citaat:
Orgineel gepost door Charlotte Wellens
Dat bedoel ik nu juist... Hij is alleen maar bekend geworden door zijn mediacampagnes in de race naar het Witte Huis. In deze campagnes heeft hij vele dingen beloofd aan de Amerikaanse bevolking. Maar hij heeft nog geen enkele van die beloftes gerealiseerd (omdat hij nog steeds geen president is...). Dat zal hij waarschijnlijk wel doen als zijn ambsttermijn begint en zal hij ook effectief iets gerealiseerd hebben. Pas dan is hij het in mijn ogen waardig om als 'Man van het Jaar X' benoemd te worden.


Als je ziet hoe hard hij kan vechten tijdens de verkiezingen, zullen we dit hopelijk ook zien in zijn handelen als president.
Aan de vele campagnes te zien is dat Obama overweg kan met het volk toe te spreken.
De vraag van velen is dan waarschijnlijk ook, zal hij Amerika leiden als een rechtvaardige president over de 4 jaar.

Want bij Bush had iedereen ook de gedachte: 'Hij zal zeker een goede president worden'.
Nu zie je welke naam dat Bush bij het merendeel heeft gemaakt 4 jaar later.

Barrack Obama, Man van het Jaar?
In mijn ogen verdient hij dit enkel en alleen al door zijn doorzettingsvermogen.
Hopelijk zal hij vanaf 20 januari 2009 'change' in de wereld brengen, vooral in de economie.
En zal zijn grote leuze 'yes, we can' niet geschaad worden zoals BjonBlommé al vermelde hieronder.
Met citaat antwoorden
  #8  
Oud 24th December 2008, 15:26
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Citaat:
Orgineel gepost door Frederik Bogaerts
Want bij Bush had iedereen ook de gedachte: 'Hij zal zeker een goede president worden'.
Euhm...iedereen?? 't Is te zeggen...
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #9  
Oud 24th December 2008, 17:20
Charlotte Wellens Charlotte Wellens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Geel
Posts: 81
Citaat:
Orgineel gepost door Frederik Bogaerts
Als je ziet hoe hard hij kan vechten tijdens de verkiezingen, zullen we dit hopelijk ook zien in zijn handelen als president.
Aan de vele campagnes te zien is dat Obama overweg kan met het volk toe te spreken.
De vraag van velen is dan waarschijnlijk ook, zal hij Amerika leiden als een rechtvaardige president over de 4 jaar.

Want bij Bush had iedereen ook de gedachte: 'Hij zal zeker een goede president worden'.
Nu zie je welke naam dat Bush bij het merendeel heeft gemaakt 4 jaar later.

Barrack Obama, Man van het Jaar?
In mijn ogen verdient hij dit enkel en alleen al door zijn doorzettingsvermogen.
Hopelijk zal hij vanaf 20 januari 2009 'change' in de wereld brengen, vooral in de economie.
En zal zijn grote leuze 'yes, we can' niet geschaad worden zoals BjonBlommé al vermelde hieronder.



Hij heeft inderdaad hard gevochten om de presidentsverkiezingen te winnen en hij heeft een groot doorzettingsvermogen, maar heeft McCain dit ook allemaal niet geprobeerd? Om maar te zwijgen over de andere kandidaten zoals Clinton bijvoorbeeld, zij heeft ook erg hard gevochten om als eerste vrouwelijke president over de streep te komen.

In mijn ogen is de strijd naar het Witte Huis 1 grote populariteitswedstrijd die gewonnen wordt door de kandidaat die er het meeste geld in wil pompen en het meest sympathiek lijkt... Vele mensen vergelijken de verschillende standpunten van de presidentskandidaten niet eens en stemmen gewoon op de man die hen het meest sympathiek lijkt. En daarin heeft Obama een erg groot voordeel, want hij ziet er sympathieker uit dan McCain.

Dit wil echter absoluut niet zeggen dat ik Obama geen goede nieuwe president vind. Ik zie hem liever aantreden dan Bush nu, maar 8 jaar geleden dachten we van hem ook veel goeds te verwachten. Conclusie: wacht eerst de grote woorden van bepaalde mensen af... Bush heeft bewezen dat hij geen goede president was, nu is het aan Obama om het omgekeerde te doen!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:33.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.