actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th June 2012, 23:55
Jaan Vervoort Jaan Vervoort is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Broechem
Posts: 90
De Lijn legde in 2011 meer pv’s en boetes op

De Lijn heeft in 2011 42.364 pv’s opgesteld, waarvan er 32.152 resulteerden in een boete. Dat zijn er meer dan in 2010 (38.849 pv’s en 29.115 boetes).


Het totaal bedrag aan opgelegde boetes bedroeg in 2010 3,1 miljoen euro en in 2011 3,28 miljoen euro. Dat blijkt uit het antwoord van Vlaams minister van Mobiliteit Hilde Crevits op een schriftelijke vraag van Marino Keulen (Open Vld).

55,36 procent van de pv’s in 2011 was het gevolg van het feit dat de reiziger geen geldig vervoerbewijs kon voorleggen. In 0,86 procent van de gevallen was het vervoerbewijs niet geldig voor de volledige rit. In 32,88 procent werd het bewijs niet getoond dat recht geeft op gratis vervoer. In 4,04 procent stond het gepersonaliseerd vervoerbewijs niet op naam van de reiziger en in 0,31 procent was het vervalst.

Andere redenen voor het opstellen van een pv waren roken in voertuigen, schuilhuisjes en andere overdekte openbare ruimtes (59 gevallen), bevuilen of oneigenlijk gebruik van infrastructuur (367), bevuilen van voertuigen (153), hinderen, vertragen of beschadigen van voertuigen (153), de orde of rust van aanwezigen ernstig verstoren (153), gebruik maken van noodbediening of noodsein (10, weigeren gevolg te geven aan aanwijzingen (164).

Bron: De Standaard
Er zijn 56% van de pv's voor de reizigers die geen geldig vervoersbewijs hebben. Dat zijn er echt wel veel. Ik denk dat dit ook vooral komt omdat buschauffeurs ook zeer weinig controleren. Ik rij zelf al jaren met de bus en ik heb nog maar 1 keer mijn vervoersbewijs aan de chauffeur hoeven laten zien. Is dat niet een beetje schandalig. De chauffeurs kunnen zo al personen eruit filteren die geen vervoersbewijs hebben! Zeker een kost minder voor de Lijn als hun chauffeurs dat wel deden!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:21.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.