actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th January 2011, 21:59
Jennifer . Verhaegen Jennifer . Verhaegen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Herentals
Posts: 69
Geldautomaat even onhygiënisch als publiek toilet

11/01/11, 17u54
Tests tonen aan dat geldautomaten even vuil zijn en evenveel bacteriën bevatten als publieke wc's. Experts namen stalen van toetsenborden van een reeks betaalautomaten in Engelse stadscentra die dagelijks door duizenden mensen gebruikt worden.

Ze vergeleken deze met stalen van nabijgelegen wc's en bestudeerden de bacteriën onder de microscoop in het lab. Daaruit blijkt dat de stalen van beide locaties pseudomonas, bacillen en bacteriën die allerlei ziekten en diarree veroorzaken.

Professor Richard Hastings: "We waren verrast dat geldautomaten zo zwaar besmet zijn met tal van bacteriën, de hoeveelheid was bijna hetzelfde als bij openbare toiletten. Ook de soorten waren hetzelfde als die van toiletten."

Niet gebruiken
Uit eerder onderzoek bleek dat Britten openbare toiletten als het grootste gezondheidsgevaar zien, gevolgd door openbare telefoons, geldautomaten kwamen slechts op de tiende plaats. Een op de tien reinigt een openbaar telefoontoestel voor ze dit gebruiken. De helft van de mensen vermijdt deze volledig.

42 procent van de Britten vindt geldautomaten vuil, een kwart zegt deze te vermijden door geld in de winkel te vragen. 35 procent van de Britten maakt zich zoveel zorgen over de hygiëne van het openbaar vervoer dat ze geen bus, trein of metro nemen.

Bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/993/Ge...ek-toilet.dhtml

Ik denk dat we er niet voorbij kunnen, op alle openbare plaatsen zijn nu eenmaal veel bacteriën. En aangezien alle mensen dat alle dagen overleven, denk ik niet dat dat zo gevaarlijk is. De Britten zijn naar mijn mening aan het overdrijven. Als we allemaal hun voorbeeld moesten volgen dan kwam niemand meer buiten. Bovendien als iedereen het openbaar vervoer gaat vermijden dan gaat er nog meer milieuvervuiling zijn.
__________________
Life is too precious & short to worry about the stupid crap. Have fun, party, dance all night, fall in love. Say anything you want to say, do what you want to do & regret nothing.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 13th January 2011, 10:36
veronique.geussens veronique.geussens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Schilde
Posts: 139
Daarom neem ik ook altijd een automaat die in een bank staat. Deze worden wel gereinigd door het poetspersoneel dat daar werkt. Het verbaast me niet, maar nu je er over nadenkt is het echt wel vies om dat te weten.
__________________
Vero
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 13th January 2011, 11:31
Eva Thijs Eva Thijs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Gierle
Posts: 423
Bah!
Dat deurklinken, openbare telefoons en geldautomaten vol zitten met bacteriën is logisch. Duizenden mensen gebruiken dit, komen eraan en vaak ben je jezelf er niet van bewust dat deze apparaten en voorwerpen vol met ziekteverwekkende bacillen zitten. Bij een openbaar toilet denkt iedereen daar dan weer wel aan. Het is dan ook logisch dat je je handen wast na het gebruik van een (openbaar) toilet. Maar het is minder evident om telkens je handen te wassen na het gebruiken van een geldautomaat. Daar hangt geen kraantje naast waaraan je je handen kan wassen als je geld hebt afgehaald.
Ik denk dat automaten regelmatig schoongemaakt moeten worden en verder zullen we er maar mee moeten leren leven dat ze vol met bacteriën zitten... Je kan altijd een klein flesje ontsmettende gel in je handtas of broekzak steken waarmee je je handen kan ontsmetten. Maar op elke deurklink, winkelwagentje,... zitten bacteriën.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:21.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.