actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st March 2010, 14:36
Ivan.Verwerft's Avatar
Ivan.Verwerft Ivan.Verwerft is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Geel
Posts: 133
Dakloze doodgeslagen voor 15 euro

Citaat:
In Brussel is vannacht een dakloze doodgeslagen door een lotgenoot.
De dader had aan het slachtoffer eerder vijftien euro gegeven om daar bier mee te gaan kopen. De 42-jarige man hield het geld echter voor zich.

Er ontstond een ruzie en uiteindelijk een gevecht. De dader is spoorloos. Een vrouw die alles zag gebeuren, is opgepakt omdat ze het slachtoffer niet wilde helpen.

De vechtpartij deed zich voor in de tunnels van het Zuidstation.

bron: gva

mijn mening:
Erg dat zulke dingen gebeuren. Een man vermoorden voor 15 euro. Natuurlijk is die 15 euro voor ons wel heel wat minder dan voor een dakloze. Voor hem zal dit waarschijnlijk ongelofelijk veel geld geweest zijn en het is inderdaad oneerlijk van de andere dakloze om dit bij te houden. Dat is echter geen excuus voor wat er gebeurd is. Jammer genoeg gebeuren zulke geweldplegingen veel te veel. Iets waar ik eigenlijk harder van schrok is het feit dat de vrouw die naar de politie belde, opgepakt is wegens niet helpen van een persoon in nood . Wat leren we hieruit? Volgende keer niet meer bellen? Ik weet niet wat voor vrouw het was, maar als ze wereldkampioene judo was, had ze er vast wel iets aan gedaan.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 21st March 2010, 14:42
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Citaat:
Orgineel gepost door Ivan.Verwerft
Iets waar ik eigenlijk harder van schrok is het feit dat de vrouw die naar de politie belde, opgepakt is wegens niet helpen van een persoon in nood .

Had hier idd ook bedenkingen bij.
En snel even gsm'n naar de politie of sms'n naar wie dan ook zal er voor een dakloze ook niet direct inzetten zeker?
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 23rd March 2010, 20:48
Joost Heylen Joost Heylen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Hulshout
Posts: 70
Voor ons is 15euro misschien niet zoveel geld maar voor een dakloze kan dit wel een middel zijn om zijn zorgen even te vergeten( alcohol, ...). Maar iemand doodslagen voor 15 euro vind ik toch wel een beetje overdreven. Zouden ze deze daklozen nog terugvinden. Ze lijken volgens mij allemaal heel sterk op elkaar. Dit is misschien het citaat: "de straten zijn niet meer veilig!" Iets te letterlijk genomen.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 23rd March 2010, 21:03
Jolien Willems Jolien Willems is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: herentals
Posts: 147

De vrouw werd opgepakt omdat ze geen hulp heeft geboden aan het slachtoffer????
Net zoals Ivan en Barst vraag ik mij af waar dit naartoe gaat... De vrouw heeft op de een of andere manier toch hulp verleend door naar de politie te bellen?
Wat wordt er dan van haar verwacht? Dat ze tussen deze twee zou komen? Eventueel riskeerde ze zelfs haar eigen leven? Als de politie deze redenering maakt zullen ze meer mensen moeten oppakken...

Als ik terugkijk op mijn thuissituatie zouden ze heel wat mensen moeten oppakken... Logisch dat je je eigen leven niet riskeert voor dat van een ander...

Als laatste denk ik ook dat 15 euro voor daklozen heel wat betekent, maar om iemand hiervoor te vermoorden gaat me net iets te ver...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:04.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.