actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th October 2013, 18:11
Jari V*rwimp Jari V*rwimp is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Geel
Posts: 20
Studenten eten ongezond

Uit een rondvraag van de Christelijke Mutaliteit (CM) bij 1.650 Vlaamse studenten blijkt dat onze jongeren niet gezond eten. Zes op de tien Vlaamse studenten eet meer dan een keer per week fastfood en slechts 19 procent eet voldoende fruit. Bovendien eet 49 procent niet de aanbevolen hoeveelheid groenten per dag.
Een ander pijnpunt is het ontbijt. Bijna de helft van de studenten slaat regelmatig het ontbijt over, 4 procent eet ‘s morgens zelfs nooit. 65 procent eet wel meer dan een keer per week fastfood.

80 procent van de ondervraagden zit op kot en moet dus meestal zelf koken. Omdat ze dan meestal maar voor een snelle hap gaan, lanceert CM nu de Kok op Kotactie.

bron: hbvl 4/10/13

mening: Dit is een artikel dat mij enorm aansprak. Dit klopt volledig. Ik zie vaak op onze school leerlingen naar het restaurant gaan en kopen daar een portie frieten of een broodje, vaak zijn dit de zelfde mensen. Vroeger was dit een groter probleem, maar de scholen zijn er al volop aan het aanpassen om gezonde voeding te serveren. Dus er is volgens mij al vooruitgang in. Een tip die ik kan meegeven eet niet iets da snel klaar is. Want dit kan gevolgen hebben voor u hele leven.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 9th October 2013, 11:52
J*roen.Bosmans J*roen.Bosmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Lommel
Posts: 165
Het is nu eenmaal een feit dat er vele jongeren ongezond eten. Maar ik denk niet echt dat het vroeger anders was. Natuurlijk doordat de studenten nu meer op kot gaan en zelf koken, ze rapper en vaker zullen kiezen voor fastfood. Maar dit is uiteraard iets dat je als persoon zelf kiest. Ik heb zelf ook een tijd op kot gegeten, en als ik heel eerlijk moet zijn, at ik op kot gezonder dan thuis. Dit had dan wel persoonlijke redenen, want ik wou gezond eten voor mijn sport. Terwijl ik thuis uiteraard gewoon at wat de pot schafte. Ik had maximum drie keer friet gegeten op mijn kot gedurende het volledige jaar. Dus het artikel is zeker niet van toepassing op alle studenten. Uiteraard bevat het wel een grote waarheid, want de meesten eten nu eenmaal ongezonder op kot.
__________________
Niet doorschuiven, maar aanpakken.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 9th October 2013, 19:18
s*rah.christianssen s*rah.christianssen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: oostmalle
Posts: 29
Ik denk dat voor jongeren de stap naar junkfood toe ook wel kleiner is als voor volwassenen. Maar als je dan naar vroeger kijkt kregen de meisjes wel standaard lessen koken. Vaak is het nu het geval dat de jongeren niet kunnen koken, het eten staat echter netjes op tafel als de student thuis komt. Vaak is fastfood dan ook een gemakkelijke oplossing...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:05.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.