actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th November 2009, 10:57
Diewert.Alaerts Diewert.Alaerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Tessenderlo
Posts: 32
Baby sterft terwijl dokter schaak speelt op internet

PEKING - Een baby van vijf maanden is gestorven in een ziekenhuis in het oosten van China aan een infectie, terwijl de dokter van wacht en spelletje schaak op internet aan het spelen was. Dat bericht de China Daily.

De oogarts van het kinderziekenhuis in Nankin is ontslagen na de dood van de zuigeling woensdag.

Dokter Mao Xiaojun zei dat hij aan zijn thesis aan het werken was toen de toestand van het kindje verslechterde, maar intern onderzoek heeft aan het licht gebracht dat de arts op internet 'go' aan het spelen was, een Chinees schaakspel.

'Hij erkende dat hij aan het spelen was nadat onze informatici zijn computer nagekeken hadden', zei Li Shandong, gezondheidsverantwoordelijke van de provincie Jiangsu.

Elf andere personen, onder wie de ziekenhuisdirecteur en de verantwoordelijke van de communistische partij van de instelling, zullen een sanctie krijgen, aldus het nieuwsagentschap Nieuw China.

www.nieuwsblad.be
13/11/09

Ik vind het zeker en vast terecht dat die oogarts ontslagen werd. Maar dat er een sanctie wordt gegeven aan elf betrekkende personen vind ik overdreven.
Voor de oogarts is het een spijtige zaak. Natuurlijk was dit zijn bedoeling niet en wil niemand dit op zijn geweten hebben. Maar ik vind als dokter moet je je verantwoordelijk kunnen opnemen.
Voor de elf betrekkende personen vind ik dit zeer jammer. Want zij kunnen er natuurlijk helemaal niks aandoen, zij kunnen dit toch ook niet voorzien. Dus een sanctie vind ik wel een beetje overbodig.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 13th November 2009, 11:04
An.Broeckx An.Broeckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Turnhout
Posts: 30
Ik vind dit ongehoord! Als dokter van wacht een spelletje schaak spelen op internet terwijl er patiënten aan het wachten zijn is professioneel niet verantwoord. Stel je voor dat alle dokters dit zouden doen? Waar zou het dan naartoe gaan met de ziektezorg in de wereld? Oke, het was allicht niet de bedoeling van de dokter om zijn patiënt te laten sterven, maar dan nog ...

Voor de elf betrokkenen is een sanctie natuurlijk wel een zeer spijtige zaak.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:14.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.