actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th November 2009, 21:06
Tom.Nooytens Tom.Nooytens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Turnhout
Posts: 29
Israëlisch leger wil bevolking via gsm inlichten over raketten

Israëlisch leger wil bevolking via gsm inlichten over raketten

De inwoners van bepaalde sectoren op het Israëlische grondgebied zullen weldra ingelicht worden via hun gsm, wanneer er raketten op hun omgeving afgevuurd zullen worden. Dat zei een Israëlische functionaris aan The Jerusalem Post.

Sensor
"We zijn bezig een sensor te ontwikkelen die in staat is vooraf de virtuele ellips (van een gelanceerde raket en haar plaats van bestemming) te berekenen. Alle draagbare telefoons van de sector zullen een signaal krijgen", stelde kolonel Chilik Soffer in een interview dat zondag in de krant staat.

Over twee jaar
De hooggeplaatste militair leidt de afdeling Passieve Defensie van het Israëlische leger, bevoegd voor de burgerbevolking. Volgens de kolonel zal het nieuwe alarmsysteem over twee jaar klaar zijn. Door raketten bedreigde Israëli's zouden op hun gsm een lichtflits, trillingen of een sms kunnen ontvangen. (belga/kh)

Bron, Het Laatste Nieuws

Dit systeem is op zich goed als het functioneert. Men wil voorkomen dat men getroffen wordt door een raket. Dus met het systeem kan men wel mensenlevens redden van onschuldige mensen die het slachtoffer worden van een aanslag ten gevolge van politieke spanningen. Nochtans heb ik toch mijn bedenkingen hier bij. Zo vind ik gewoon het feit dat dit systeem nodig is een verontrustende zaak. Dit systeem neemt wel de gevolgen weg, maar wat de oorzaak was van het bombardement blijft ongeschonden. In plaats van deze systemen zou men beter eens naar akkoorden werken die de politiekle onrust verdrijven. Dat lijkt me een veel betere oplossing voor raketaanslagen dan het maken van een sms-systeem waarbij gewaarschuwd wordt voor inkomende raketten.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:37.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.