actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th December 2013, 11:05
M*thias Vermeiren M*thias Vermeiren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Pulle
Posts: 93
Executie Bangladesh gaat door

De Bengaalse politicus Abdul Kader Mullah wordt geëxecuteerd. Het hooggerechtshof in Bangladesh heeft bepaald dat het doodvonnis tegen de leider van de islamitische oppositiepartij Jamaat-e-Islami kan worden voltrokken.

Volgens de rechter heeft Abdul Kader Mullah zich tijdens de onafhankelijkheidsoorlog van 1971 schuldig gemaakt aan misdaden tegen de menselijkheid.

De advocaten van de oppositieleider hadden gevraagd om af te zien van executie, maar het hooggerechtshof wil daarvan niets weten. Bangladesh scheidde zich in 1971 af van Pakistan. Jamaat-e-Islami was daar tegen.

Abdul Kader Mullah is volgens de rechter verantwoordelijk voor massaslachtingen in de buurt van de hoofdstad Dhaka. Ook zou hij zich schuldig hebben gemaakt aan martelingen en verkrachting.

Levenslang

Begin dit jaar werd Abdul Kader Mullah veroordeeld tot een levenslange gevangenisstraf. Duizenden mensen protesteerden tegen die uitspraak en eisten dat hij de doodstraf zou krijgen. Vervolgens bepaalde het hoogerechtshof dat hij de doodstraf krijgt. Dat is nu dus nog eens door dezelfde instantie bevestigd.

Consequenties

Verwacht wordt dat door de executie van de islamitische oppositieleider de politieke crisis in het land zich verder toespitst. Jamaat-e-Islami heeft gezegd dat voltrekking van het doodvonnis zeker consequenties zal hebben.



mening:
De doodstraf blijft een straf met veel pro en contra's. Abdul Kader Mullah heeft vele criminele feiten op zijn naam staan zoals misdaden tegen de mensheid, martelingen en verkrachtingen. Ik vind dat iedere mens met zo'n misdaden de zwaarste straf verdient maar is dat de doodstraf? Mijn standpunt tegenover de doodstraf is dat het niet kan. Het is vele erger om de rest van je leven te boeten en bezinnen over je daden in gevangenschap in mijn ogen. Net zoals in de Verenigde staten is het nog altijd een problematiek rond de doodstraf. Nu zijn er meer dan ooit tegenstanders van de doodstraf. Liefst 40 % is tegen en dit is het hoogste cijfer. Amerikanen beginnen in te zien dat het niet ethisch verantwoord is om iemand te doden ook al heeft die persoon gedood. Bij deze standpunt sluit ik mij helemaal aan.

bron:
http://nos.nl/artikel/585679-execut...-gaat-door.html

Laatst aangepast door M*thias Vermeiren : 12th December 2013 om 11:16.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:56.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.