actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th October 2012, 15:25
dorien.van.heupen dorien.van.heupen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Turnhout
Posts: 89
Recordbedrag op Belgische spaarboekjes

Recordbedrag op Belgische spaarboekjes

De Belgen hebben in totaal 229,26 miljard euro op de spaarboekjes staan. Dat leren sta*tistieken van de Nationale Bank. In augustus kwam er 92 miljoen euro bij, zodat het record van juli iets scherper werd gesteld.

Sinds begin dit jaar zetten de Belgen 10,6 miljard euro op hun spaarboekjes. In augustus kwam er 'slechts' 92 miljoen euro bij. Dat blijkt uit cijfers die de Nationa*le Bank van België op haar website publiceert.


De rally van de beurzen in augustus zit daar allicht voor iets tussen. Beleggers durven iets meer risico te nemen als het goed gaat op de beurzen. De boekjes gelden als een veilig product.

In april namen de Belgen nog een deel van hun spaar*geld op, zo'n slordige 200 miljoen euro, maar sinds mei kwam er opnieuw elke maand een beetje geld bij. Zodat het record maand na maand gebroken wordt.

Bron: http://netto.tijd.be/sparen_en_bele...-2212.art?ckc=1

Het verbaast mij dat de Belgische spaarboekjes een recordbedrag heeft bereikt. Je hoort niets anders dan crisis als het over geld gaat, dus ik zou denken dat mensen sowieso al minder spaargeld hebben, en daarnaast hoor je ook nog eens dat de rentes op spaarboekjes drastisch dalen, dus zou ik denken dat de mensen minder geneigd zijn om hun spaargeld echt op spaarboekjes te zetten, omdat dit toch niet meer echt 'rendeert'.
Vreemde zaak, dus...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:45.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.