actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th September 2016, 20:06
Sarah.D*cembry Sarah.D*cembry is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Emblem
Posts: 39
Koppel pleegt jarenlang examenfraude aan KU Leuven

Koppel pleegt jarenlang examenfraude aan KU Leuven.

Een koppel van buitenlandse origine heeft de voorbije academiejaren examenfraude gepleegd aan de KU Leuven. Dat bevestigt Antoon Boon van de universiteit aan de VRT.

Het was een bewaker die de zaak aan het licht bracht. Een vergelijking van het handschrift wees uit dat een voormalige student het examen van zijn vriendin had ingevuld.
Volgens de KU Leuven werd de fraude ‘gedurende een lange tijd’ gepleegd. ‘We zijn teruggegaan in de tijd voor zover de examens nog niet vernietigd zijn’, zegt Antoon Boon in een gesprek met de openbare omroep.
Het is niet bekend welke opleiding het meisje volgde, maar de universiteit laat weten dat de examens niet op een campus in Leuven werden georganiseerd. ‘Bij grote groepen studenten in Leuven wordt de identiteit ernstig gecontroleerd. Op andere plaatsen met kleinere groepen was de controle blijkbaar niet streng genoeg. Men ging ervan uit dat studenten niet zouden durven frauderen door de kleinschaligheid. We hebben nu gevraagd om in de toekomst een controle uit te voeren zoals bij ons.’
De KU Leuven zal eerstdaags een klacht indienen voor identiteitsfraude en schriftvervalsing.

Bron: de Standaard online, 20/09/16, http://www.standaard.be/cnt/dmf20160920_02477148

Eigen mening: Eén keer dergelijke geval niet zien, vind ik nog logisch. Bij ons worden ook de studentenkaarten niet altijd gecontroleerd bij een examen. Maar het feit dat dit meerdere keren kon gebeuren, vind ik niet kunnen. Wat ik niet snap is dat je dit zelfs wil doen als deelnemer. Ja, je slaagt voor je examen. Je moet echter de job later uitvoeren en daarvoor heb je de leerstof toch nodig.
Een klein detail dat ik ook niet vind kunnen in dit artikel, bevindt zich in de inleiding. Er staat ‘een koppel van buitenlandse origine’. Maakt het voor dit verhaal uit of het koppel hier of in het buitenland geboren is?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:03.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.