actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd August 2016, 22:00
maxim.j*nsen maxim.j*nsen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Boechout
Posts: 136
De Wever: "Vroeger mocht een moslima alleen in een tentje aan het strand zitten. Nu m

N-VA-voorzitter Bart De Wever vindt niet dat zijn partij uit de bocht is gegaan met de vraag van Kamerlid Nadia Sminate om een boerkini-verbod. "Over dat verbod doet men graag lacherig. Alsof het louter om een kwestie van smaak gaat", zegt hij in een interview.

Sminate lanceerde haar idee vorige week in navolging van enkele Franse burgemeesters die de boerkini op hun grondgebied en stranden verboden. Maar het voorstel kreeg meteen een storm van kritiek over zich heen. Dat N-VA zich steeds meer ontpopt tot een soort zedenpolitie, stelde Johan Vande Lanotte (sp.a) vast. En dat hij er op het strand van Oostende nog niet één heeft gespot.

'Als ik het goed begrijp, moeten we de dracht van de boerkini beschouwen als de belangrijkste mijlpaal in de emancipatie van de vrouw sinds de behaverbrandingen'
Maar het lijkt wel alsof het "om een kwestie van smaak gaat, zoals het dragen van witte sokken in sandalen", zegt De Wever. "Ik heb daar de gekste linkse opinies over gelezen. Als ik het goed begrijp, moeten we de dracht van de boerkini beschouwen als de belangrijkste mijlpaal in de emancipatie van de vrouw sinds de behaverbrandingen van de Dolle Mina's in de jaren 70. Vroeger mocht een moslima alleen in een tentje aan het strand zitten. Nu mag ze dat tentje zelf aantrekken en ermee in zee gaan. We gaan erop vooruit."

Bron: http://www.demorgen.be/politiek/de-...ekken-bfdcfc27/

Eigen mening: Helemaal juist, correct, bondig, humoristisch, waar, goed verwoord, met de neus op de feiten, de nagel op de kop, de waarheid als een koe, klopt als een bus, zo klaar als een klontje, als bij heldere hemel, ... Dat is nu eens echt een antwoord bieden zoals alleen Bart De Wever dat kan. Zonder al te veel ingewikkelde termen en luchtig verwoord. Het biedt een antwoord op de belachelijke, inhoudloze boodschappen van Groen. De Boerka is inderdaad geen kwestie van smaak. En dan zeggen: "Vroeger mocht een moslima alleen in een tentje aan het strand zitten. Nu mag ze dat tentje zelf aantrekken. " Ik heb mij een kriek gelachen. Politiek moet niet altijd serieus zijn. Als zij ons bekritiseren op onze westerse waarden, waar mogen wij dat dan niet op hun waarden? Lichtgeraakt en gevoelige tenen, zo staat Groen wel bekend. Calvo mag ook een boerka dragen als hij wilt. Hij is toch steeds solidair.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:57.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.