actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th October 2016, 10:14
Elise.v*ndervliet Elise.v*ndervliet is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Oosterlo
Posts: 55
'Benidorm Bastard' Lea Witvrouwen doet Laakdal stoppen met roken

Laakdal - Aan de Sint-Gertrudiskerk in Vorst (Laakdal), aan Delhaize in Veerle en aan de Chirolokalen in Klein-Vorst werd zondag flink gepeild naar het rookgedrag van de inwoners, in het kader van 'Laakdal stopt met roken'.

De kerkbezoekers van de Sint-Gertrudiskerk in Vorst (Laakdal) schrokken zich rot toen actrice Lea Witvrouwen (bekend van 'Benidorm Bastards' red.) hen onderworp aan vragen over hun rookgedrag. Dit alles stond in het kader van de campagne 'Laakdal stopt met roken'.

"Er worden achtereenvolgens vier filmpjes die gaan over roken gelanceerd op Facebook met deze bekende acteurs", vertelt Schepen van Gezondheid Jurgen Mensch*(SAMEN-sp.a-Groen). "We brengen het in een ludieke sfeer met actrices Lea Witvrouwen en*Assunta Geens en ook*Dominique Mondelaers (bekend van Jimmenas red.). De rode draad door de filmpjes is dat Assunta en Dominique, Lea uitnodigen om bij hen thuis te komen kijken, zij hebben een buurman die een verstokte roker is, en zo brengen ze het roken in een slecht daglicht."

Met deze filmpjes wil de schepen de Laakdallers aansporen om op 11 januari naar de infovergadering te komen over roken, samen met een tabakologe. "We hopen de filmpjes viraal te krijgen, zodat iedereen wil stoppen met roken."

Actrice Lea Witvrouwen was snel bereid om mee te werken. "Ze belden me onlangs op met de vraag of ik graag wou meewerken aan de filmpjes tegen roken", vertelt ze. "Het zou ludiek worden, en daar ben ik maar al te graag voor te vinden hé!"

De filmpjes en informatie zijn binnenkort te vinden op Facebook: Laakdal stopt met roken.*

Bron: Gazet Van Antwerpen, 17/10/2016 http://www.gva.be/cnt/blmva_0252168...oppen-met-roken

Eigen mening:
Dat roken schadelijk is voor de gezondheid is algemeen geweten, maar toch zijn er nog steeds enorm veel rokers. Roken bij jongeren zit ook terug in de opmars, jongeren lijken het opnieuw terug 'cool' te vinden om te roken. Ik steun de campagne 'Laakdal stopt met roken' dus enorm. Ik vind dat het erg belangrijk is, om de iedereen, en in het bijzonder de jeugd, bewust te maken van het gevaar van roken en de schade die het met zich meebrengt. Het medium dat deze campagne gebruikt, vind ik ook erg goed bedacht. Ze brengen hun boodschap over op een ludieke en hedendaagse manier (Facebook), waardoor ze volgens mij een publiek van jong en oud zullen kunnen bereiken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:49.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.