actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd October 2017, 14:56
joey.g*emans joey.g*emans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2016
Locatie: HERENTALS
Posts: 43
Minstens vijftig doden in Las Vegas bij dodelijkste schietpartij in geschiedenis van

ARTIKEL:
Bij een schietpartij op een festival in Las Vegas zijn minstens vijftig doden en tweehonderd gewonden gevallen. Vanuit het Mandalay Bay-hotel zijn bezoekers van het Route 91 harvest festival beschoten. De politie heeft de dader, een 64-jarige blanke man, gedood.

De politie bevestigt dat ze de buurt heeft uitgekamd en een dader om het leven heeft gebracht. Aanvankelijk werd gedacht dat er meerdere schutters waren, maar de politie ontkent dat nu. "Er was één dader, en die is gedood."

Die dader heeft intussen een naam gekregen: Stephen Paddock, een 64-jarige blanke man. Hij zat in een kamer op de 32ste verdieping van het Mandalay Bay-hotel en is volgens de politie "een lokale inwoner". Inmiddels zou de politie ook de vrouw die bij hem was gevonden hebben.

Alle toegangswegen werden afgesloten en er wordt gevraagd weg te blijven van de befaamde 'strip' in de stad.

Het countryfeest Route 91 harvest festival was nog volop aan de gang toen artiesten en bezoekers opeens geweerschoten hoorden. Er werd vanuit het nabijgelegen hotel met automatische wapens geschoten op bezoekers. Beelden tonen dat er daarop chaos uitbrak. "Niemand was veilig, de kogels vlogen ons om de oren", zeggen ooggetuigen aan NBC News.

De sheriff heeft bevestigd dat er minstens vijftig doden en tweehonderd gewonden zijn gevallen. Aanvankelijk werd over twee, en dan twintig doden gesproken. Verschillende agenten die geen dienst hadden en aanwezig waren bij het festival, zouden zijn omgekomen in de schietpartij. Het gaat om de dodelijkste schietpartij in de geschiedenis van de Verenigde Staten.

Het Route 91 harvest festival is een driedaags openluchtevenement. Er stonden tientallen countryartiesten op het programma. Grote namen op de laatste dag waren onder meer Luke Combs (27) en Jason Aldean (40). Het was tijdens Aldeans optreden dat er werd geschoten.

President Donald Trump heeft intussen zijn medeleven betuigd. Hij noemt het een "vreselijke gebeurtenis".

BRON:
https://www.demorgen.be/buitenland/...an-vs-b1ab7752/

EIGEN MENING:
Voor een dergelijke gebeurtenis heb ik geen woorden. In Amerika zijn er vaker schietpartijen dus dan lijkt het mij logisch dat wanneer er een evenement plaatsvind, er strengere controle zou moeten zijn in de omgeving. Ik vind niet dat het zou mogen dat er zulke wapens in een hotel binnen kunnen in een hotel naast een evenement zoals een festival.
Dat ter zijde, kan ik niet begrijpen dat iemand een evenement zo hard kan verzieken voor iedereen. Mensen gaan er naartoe voor amusement. Sommige mensen gaan met een trauma naar huis, anderen komen helemaal niet naar huis. Ik vind het wel goed dat president Trump zijn medelevend betuigd, ook al is dat het enige dat hij kan doen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:26.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.