actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th April 2018, 10:06
Gert.V*nlooveren Gert.V*nlooveren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Wuustwezel
Posts: 48
Buitenspeeldag voor lagere school kinderen

WESTERLO - Op woensdag 18 april van 13.30 tot 16 uur is het Buitenspeeldag voor alle kinderen van de lagere school. Toegang is gratis en de toegangspoort staat in het Kasteelpark achter het gemeentehuis.

Zelfs bij regenweer gaat de Buitenspeeldag door, een halve dag geen schermtijd, maar een overdosis aan sport en spel in de buitenlucht. Kinderen komen zelfstandig spelen maar begeleiders van de jeugddienst, de sportdienst en de Kinderclub zijn aanwezig om het spel te begeleiden. Vooraf inschrijven is niet nodig. Wel hebben de begeleiders per kind een ingevulde inschrijfstrook nodig met daarop enkele contactgegevens. Je neemt deze ingevulde inschrijfstrook gewoon mee naar de Buitenspeeldag. Je vindt deze toegangstickets in de paasvakantiebrochure, op het e-loket op www.westerlo.be maar je kan ook extra inschrijfstroken krijgen aan de toegangspoort van de Buitenspeeldag op de dag zelf. Verder niet te vergeten! Schrijf op de arm van het kind het telefoonnummer van iemand die die dag bereikbaar en verantwoordelijk is.

Bron: Gazet Van Antwerpen
Link: https://www.gva.be/cnt/bllbr_034615...school-kinderen

Eigen mening: Hoewel het een tof initiaties is en een duidelijk signaal stelt, vind ik dat een Buitenspeeldag toch nog zijn doel mist. Algemeen gesproken krijg je veel kinderen eenmalig buiten waarna ze de volgende dagen terug in oude gewoonten hervallen. Een project dat me interessanter lijkt, is een samenwerkingsverband tussen de gemeente en zijn verschillende jeugdbewegingen en verenigingen. Maak van de echte kracht van die verenigingen gebruik en verdeel de verschillende vakanties onder hen. Elke vereniging kan zo enkele dagen in een week organiseren om op een bepaalde plaats te spelen. Zo krijg je een meer constante bezigheid die na verloop van tijd geen begeleiding meer nodig heeft. De leiding helpt dus in feite om speelbagage op te bouwen in de verschillende buurten. Dat lijkt me een interessanter concept dan slechts één dag waarin alles uit de kast gehaald wordt. Ik zou willen dat ik zelf dit idee had uitgewerkt maar helaas. Zo origineel ben ik niet. Het is een project dat in mijn gemeente loopt en waar het speelplein deel van uitmaakt.
Kort samengevat vind ik de Buitenspeeldag een goed initiatief maar moest ik verantwoordelijk zijn voor de organisatie, dan had ik het meer aangepakt zoals hierboven uitgelegd staat.
Om af te sluiten toch even dit. Het zijn initiatieven zoals de Buitenspeeldag die me doen denken dat we wel degelijk goed bezig zijn. Soms toch.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:37.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.