actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Overige 'milieubijdragen'
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th December 2015, 13:50
Sander.S*eeckx Sander.S*eeckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2015
Locatie: Arendonk
Posts: 67
Dragon awakens: Mount Etna dazzles with first eruption in two years

Dragon awakens: Mount Etna dazzles with first eruption in two years

**Ik raad aan dit artikel op de bronwebsite te lezen. Deze website heeft prachtig beeldmateriaal en meerdere tweets die ik niet kan kopiëren.**

Italy’s most active volcano, Mount Etna, erupted for the first time since 2013 on Thursday, sending lava and ash into the sky in a spectacular show.
The “dirty thunderstorm” caused lightning to strike through the clouds in a sight both terrific and terrifying.
The ash from the eruption covered the nearby cities of Messina in Sicily and Reggio Calabria on the Italian mainland, where the airport has been closed.
Motorists and motorcyclists have been urged to drive carefully in the ash, but some residents have fun, treating it like new-fallen snow.
The volcano is thought to have become active a month ago, with Thursday’s eruption the first large enough to reach the rim the Voragine, one of its five craters.
At 10,992 feet, Mount Etna is the tallest volcano in Europe with a basal circumference of 87 miles. Since its first recorded eruption in 475 BC, Etna gained legendary status throughout the ages, with classical Greek stories portraying it as inhabited by gods of fire, a cyclops, and dragons.
Airspace had to be closed when Etna erupted two years ago.


Bron: RT. 3 december 2015. https://www.rt.com/news/324648-moun...volcano-erupts/

Eigen mening: Dit artikel met dit (spectaculaire) natuurfenomeen, leek me eerst niet echt maatschappelijk relevant. Toen ik echter de reacties op de bronwebsite op het artikel las, vond ik het onderwerp wel relevant. Zeker met de klimaattop die nu bezig is. "phoenix" reageerde: "It makes a total nonsense of the claims that humans can cause global warming with their meagre output of gases compared to this. The global warming theory is only used to raise taxes for the gullible masses.". Aan het aantal stemmen op de reactie te zien, zijn meerdere lezers het met hem eens. Ik vind het zorgwekkend dat zulke reacties meer positieve dan negatieve stemmen krijgen. Ik ben ervan overtuigd dat een respectabele fractie van de minder opgeleide mensen in de lagere en middenklasse het echt eens zijn met zo'n reactie. Een andere gebruiker reageert daarop met een meer doordachte reactie. Hij schrijft dat de menselijke bijdrage aan de productie van schadelijke stoffen al dan niet relatief klein mag zijn, maar dit betekent niet dat het nutteloos is om ons hier zorgen over te maken. Onze invloed kan wel de natuurlijke balans verstoren en zoals de gebruiker schrijft "de druppel zijn die de emmer doet overlopen". Hier ben ik het mee eens. Ik denk dat het een hele naïeve reactie is om telkens weer over welk onderwerp dan ook te zeggen dat de overheid en de rijken een complot hebben om al de rest armer te maken. Zoals de gebruiker in kwestie schreef, moeten we vroeger of later toch overstappen op alternatieve brandstoffen. En ik vind ook dat we dit beter vroeger dan later doen om onze impact op het milieu en het klimaat te minimaliseren.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:26.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.