actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th November 2014, 20:37
Julie P*oost Julie P*oost is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Arendonk
Posts: 35
Kwart meer asielaanvragen dan ik oktober vorig jaar

Kwart meer asielaanvragen dan in oktober vorig jaar


In oktober werden in ons land 1.693 asielaanvragen ingediend. Dat zijn er 5,8 procent minder dan in september 2014, maar wel 26,7 procent meer dan in oktober vorig jaar. Dat blijkt uit de asielstatistieken van het Commissariaat-generaal voor de Vluchtelingen en Staatslozen (CGVS) die donderdag werden gepubliceerd. Het grootste aantal aanvragen (251 aanvragen, of 14,8 procent van het totaal) kwam uit Syrië.

De andere belangrijkste landen van herkomst van de asielzoekers waren Irak (186 aanvragen, 11 procent), Afghanistan (129 aanvragen, 7,6 procent), Guinee (101 aanvragen, 6 procent) en Rusland (75 aanvragen, 4,4 procent). De asielzoekers van wie de nationaliteit onbepaald is (4,2 procent), de DR Congo (3,4 procent), Eritrea (3,1 procent), Albanië (2,8 procent) en Iran (eveneens 2,8 procent) vervolledigen de top 10 van de landen van herkomst.

Van de 1.693 asielaanvragen die in oktober werden geregistreerd, zijn er 507 (29,9 procent) meervoudige aanvragen.

Sinds het begin van het jaar bedraagt het beschermingspercentage van het CGVS 44,9 procent, of 4.877 positieve beslissingen op 10.853 beslissingen ten gronde. Het beschermingspercentage in oktober 2014 bedroeg 55,4 procent.

Bron: De Morgen
Datum: 6 november 2014
Link:http://www.demorgen.be/binnenland/k...-jaar-a2113721/

Eigen mening:
Ik vind het logisch dat in tijden van oorlog er meer asielaanvragen zijn in België en andere Westerse landen. De wereld is nooit zonder oorlog, maar wat er momenteel in de regio rond Syrië aan de hand is, treft de hele wereld. Ik snap dat men niet iedereen zomaar een positief besluit kan geven maar er is aandacht nodig voor de situatie. Zelf zou ik ook zeker proberen weg te geraken uit dat gebied. Alle gruwelijke daden er mensen worden aangedaan, mogen niet ongestraft blijven. Daarom vind ik dat er misschien een aangepaste procedure moet gevolgd worden voor mensen die uit Syrië komen. De staat kan niet zomaar iedereen verblijfspapieren geven maar ik vind dat onze maatschappij op zijn minst deze vluchtelingen moet beschermen tot ze veilig terug kunnen keren. Zouden wij dit ook niet willen als er hier ooit zo iets gebeurd?

Laatst aangepast door Julie P*oost : 6th November 2014 om 20:45.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:50.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.