actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th April 2014, 22:29
J*roen.Bouckaert J*roen.Bouckaert is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Mol
Posts: 58
Gezochte crimineel lacht politie uit op Facebook

Een gezochte gangster die begin deze week in Dilsen-Stokkem kon ontsnappen aan tientallen agenten en een politiehelikopter, lacht de politie openlijk uit op zijn Facebookprofiel: ‘Leer zwemmen en beter in de lucht kijken!’, postte hij.

Nabil Zammouri stond al een hele tijd geseind bij de politie. De man was veroordeeld voor bedreiging, slagen en verwondingen en afpersing, en was vrij op voorwaarden, maar die had hij geschonden. Toen een buurtbewoner hem in wijk Noteborn in Dilsen-Stokkem opmerkte en de politie Nabil probeerde te klissen, zette hij het op een lopen.

Hoewel de politie meteen de zware middelen had ingezet, zo werd de hele wijk waar hij werd opgemerkt helemaal afgesloten en werd er zelfs een helikopter ingezet, kon Nabil Zammouri toch ontkomen door de Zuid-Willemsvaart over te zwemmen. Daar pocht Zammouri nu mee op zijn Facebookprofiel: ‘Als ze konden en beter ogen in de lucht hadden hadden ze me kunnen vangen maar van de steun van noteborn en de kanaal heeft me helpen ontsnappen verstopt in de bunker tot het veillig was’, zegt hij.

‘100 man, één helikopter, 4 à 5 zwaantjes en wat weet ik nog allemaal. Ze hebben me niet kunnen pakken. Zelfs heel de wijk afgesloten en toch kunnen weglopen. Ja dat noem ik ‘voor lul gezet’. Ben in elk geval weg, dat is het belangrijkste.’

Nabil Zammouri is intussen nog steeds spoorloos.

Uit: De standaard, 10/04, http://www.standaard.be/cnt/dmf2014...ampaign=seeding

Eigen mening:
Knap van beide partijen. Ten eerste de politie die één enkele jongeman van Maaseik niet kan oppakken met een "leger" aan politieagenten en een helikopter, dit alles in een afgebakend gebied. Oftewel kan deze Nabil enorm snel lopen, oftewel kan de politie niet goed uitrekenen waar ze de barricade moeten plaatsen. Het ergste van al is dat hij gewoon het kanaal kon oversteken en zo kon ontsnappen. Maar dit is niet altijd de schuld van de politie.
Aan de andere kant hebben we de 26 jarige bokser (met een uitzonderlijk goede conditie moet wel zijn) zet open en bloot zijn "mening" over het voorval op Facebook. Hierdoor is het dus heel gemakkelijk om alles van hem eens na te kijken en ben ik dus heel wat te weten gekomen van Zammouri, waar je niet echt mee moet pronken.
Er zijn ook heel veel mensen die zijn status leuk vinden en hierop hebben gereageerd. Ik citeer er enkele: "Lang leve de zwemmers fuck THE cops !!!", "Zwemmen , boksen ..sportman van het jaar sowieso G .. ", "Vuile honden die nog nie eens kunne zwemmen ze zijn welkom neefie g life for ever" en ga zo maar door.
Het is volgens mij veel beter om al deze personen eens een GAS-boete aan hun been te smeren. Dit noem ik nog eens smaad aan de arm der wet. Maar hieruit haal ik ook dat het een of andere "stunt" moet zijn van deze jongen. En dat hij graag laat zien aan de wereld dat hij de "sterkste" is.

"iedereen zegt wel ghatar en supermen bla bla... neef dat zijn de grootste praatjes makers.. als ik u was zou ik u facebook tijdje verwijderen voordat ze u zo gaan opsporen.. en ik zeg dit niet om u belachelijk te maken, maar als u nichtje die om je geeft en alleen het beste voor je wilt!" Dit is de enigste reactie die de jongeman in kwestie effectief iets kan bijbrengen. Toch leuk dat ze dit dan even via Facebook verstuurt en niet persoonlijk kon zeggen.

Heb je zelf zin om het artikel eens door te lezen? https://www.facebook.com/nabil.zamm...203112084739697

Een gouden raad aan iedereen:
Zorg ervoor dat eender welk profiel je gebruikt, veilig is en niet door iedereen bekeken kan worden.
__________________
Teaching creates all other professions.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:32.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.