actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th May 2013, 16:10
S*EVEN.BRUYNSEELS S*EVEN.BRUYNSEELS is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Westerlo
Posts: 98
Fors meer autodiefstallen in Wallonië dan in Vlaanderen

Fors meer autodiefstallen in Wallonië dan in Vlaanderen

In de eerste helft van 2012 zijn er in ons land 4.922 auto’s, 813 motors en 1.675 bromfietsen gestolen. Dat blijkt uit het antwoord van minister van Binnenlandse Zaken Joëlle Milquet op een schriftelijke vaag van Peter Logghe (Vlaams Belang).
De meeste auto’s werden in het eerste semester van 2012 gestolen in het Waals Gewest (2.363), gevolgd door Vlaanderen (1.588) en Brussel (971). Ook het aantal gestolen motoren was iets hoger in Wallonië (378) dan in Vlaanderen (240) en Brussel (195). In Vlaanderen werden daarentegen meer bromfietsen (988) gestolen dan in Wallonië (570) of Brussel (117).

Volkswagen (783 gestolen auto’s) bleef in de eerste helft van 2012, net als in 2011 en 2010, het meest populaire merk bij de autodieven, gevolgd door Ford (512), Renault (461), Mercedes (421), Citroen (387), Peugeot (372), BMW (364) en Opel (360). Onderaan de lijst bevinden zich Hyundai (39), Mitsubishi (40), Alfa Romeo (48) en Skoda (51). In 2009 werden er meer auto’s van het merk Ford (2.153) gestolen dan Volkswagens (1.786).

Bron: http://www.standaard.be/cnt/DMF20130509_00573945

Commentaar: Ik vind deze cijfers erg schokkend. Ik ben nog nooit in contact gekomen met een autodiefstal dus ik en echt erg verbaasd dat dit toch zoveel gebeurt, zeker hier in België. Het feit dat er in Wallonië meer autodiefstallen zijn dan in Vlaanderen is wel een beetje logisch vind ik. Wallonië is veel minder dicht bevolkt en om er een auto te stelen kan ik me voorstellen dat het er makkelijker is dan in Vlaanderen. Toch vind ik dit nog altijd zeer schokkend en ik vind dat er maatregelen moeten worden genomen om dit te voorkomen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 9th May 2013, 21:44
Wouter G Wouter G is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 69
Voor een klein land als België vind ik dit inderdaad een zeer hoog aantal. Ik vind het dan weer wel raar dat het in Wallonië is waar de meeste diefstallen plaatsvinden. Men zou verwachten dat in een gebied met meer mensen, er ook meer diefstallen gepleegd zouden worden. Vooral omdat Vlaanderen over het algemeen toch meer geürbaniseerd is dan Wallonië. Dat er iets aan gedaan moet worden is een feit, toch denk ik dat dit makkelijker gezegd is dan gedaan.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:02.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.