actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th May 2013, 11:18
M*thi De Pauw M*thi De Pauw is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Vorselaar
Posts: 142
Herman Schueremans: ‘Plaatsen op Rock Werchter worden duur'

Rock Werchter-organisator Herman Schueremans verdedigt zijn keuze voor een beperkt aantal Belgische bands op Rock Werchter. ‘De plaatsen worden duur en de lat ligt hoog.'

Hij reageert daarmee op uitspraken van zanger Stijn Meuris. Die veroorzaakte vorige vrijdag enige opschudding door op zijn Facebookpagina te stellen dat er te weinig Belgische bands op de affiche van Rock Werchter staan.

'Steeds meer internationale acts willen graag op Rock Werchter spelen. We kiezen onze Belgische acts dus op basis van hun internationale kwaliteiten en appeal', aldus Schueremans.

'We hebben er deze keer SX, de ontdekking van dit jaar, bijgenomen. Maar gelieve op te merken dat we in tegenstelling tot vorige jaren ook geen enkele Nederlandse band geprogrammeerd hebben.’

Frustratie

Herman Schueremans ziet voorts weinig reden tot debat. ‘Stijns opmerking is gebaseerd op zijn frustratie dat niet hij, maar Balthazar op Rock Werchter en TW Classic staat, zoals we in het verleden onder anderen Selah Sue op beide festivals zetten. Stijn heeft in zijn leven al mooie muziek gemaakt. Wij hebben mooie, internationaal erkende topprogramma’s gemaakt.’

Belgische bands komen voldoende aan de bak in de zomer. Op veel festivals zijn ze graag geziene en vaak goed betaalde gasten. Maar hun keuze om op veel festivals te staan, minimaliseert hun kans om in aanmerking te komen voor Werchter, dat vaak een zekere exclusiviteit vraagt. Zo is Balthazar, dat op de affiche van Rock Werchter staat, deze zomer alleen nog op Cactusfestival in Brugge te zien.

De vijf bands die dit jaar op Rock Werchter staan zijn Balthazar, SX, Goose, Netsky, Dimitri Vegas & Like Mike.
‘Wij kiezen bands met internationaal appeal’

Bron: www.standaard.be
Datum: 06/05/2013

Eigen mening:

Er staan maar vijf Belgische bands op Werchter dit jaar.

So?

Ik ga geen 240 flappen neertellen om Stijn Meuris 'ik hou van u' te zien brengen als ik dit op Casablanca te Antwerpen gratis kan meepikken. Schuermans heeft gelijk, Werchter staat voor exclusiviteit. Vorig jaar was mijn Werchterervaring weer een fantastische ervaring. Dit komt niet door Clouseau, Monza of Gorki maar door Florence and the machine, Snow Patrol en dergelijke. Die groepen zal ik slechts een paar keer zien in mijn leven (waarschijnlijk). Clouseau kan ik bij wijze van spreken tegenkomen in de Delhaize.

De Belgische artiesten staan inderdaad al genoeg op het podium hier in België. Laat ze daar maar blijven.

Wat men ook niet mag vergeten, is het feit dat een festival als Rock Werchter enorm veel buitenlandse gasten met zich meebrengt. Deze gaan niet een paar honderd/duizend kilometer reizen om Mia mee te schallen.
Hopelijk houdt Schuermans voet bij stuk zodat de festivals hun geld nog iets of wat waard blijven dit jaar.

Laatst aangepast door M*thi De Pauw : 6th May 2013 om 11:27.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:41.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.