actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 15th May 2016, 20:24
Toon.V*nHoof Toon.V*nHoof is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2015
Locatie: Vosselaar
Posts: 70
Vandeput: ‘Staking in gevangenissen is een politieke staking’

‘Ik heb begrepen dat de stakers een bezoek aan PS-voorzitter Elio Di Rupo hebben gebracht en dat die zijn steun en heeft betuigd’, zegt minister van Defensie Steven Vandeput (N-VA) over de staking in de Franstalige gevangenissen.

‘Ik denk dat het een politieke staking is. Daarmee is alles gezegd’, aldus de minister. ‘Ik ben gebriefd door de minister van Justitie over wat de stakers beloofd werd. De vakbonden gaven hun fiat, maar de militante achterban zei neen.’

Vandeput vindt dat een staking vandaag voor om het even wat wordt gebruikt. ‘Bij de NMBS en Belgocontrol kan ik de situatie niet meer accepteren. De gevolgen voor de maatschappij zijn nefast. Ik respecteer het stakingsrecht maar een lange staking als die van de cipiers is onaanvaardbaar. Bovendien is ze heel slecht voor het imago van België.’

bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20160515_02290231


Nee, echt? De politiek die zich mengt met stakingen? Da's bijna net zo belachelijk als vakbonden die aan dezelde waarden van politieke partijen gebonden zijn. Oh wacht...
Natuurlijk komt eender welke politicus die zich met de kwestie bemoeit in de kijker en zoals men zegt: 'there is no such thing as bad publicity'.

Wat ik wel wil benadrukken, is de mening dat een staking vandaag voor om het even wat wordt gebruikt. Ik voel dit ook zo aan. Stakingen doen zich meer en meer voor omdat het sneller gaat dan de communicatie tussen de vakbonden en de ministeries. De 'propere' kanalen krijgen het niet snel geklaard en vervolgens wordt er dan maar gestaakt om binnen enkele dagen een deal te sluiten waar geen van beide partijen echt gelukkig mee is.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:25.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.