actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th October 2014, 21:34
iman.b*ukayouo iman.b*ukayouo is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Vorselaar
Posts: 25
Filip Dewinter lanceert ‘Plan Afzwering Sharia’

Vlaams Belang wil dat alle moslims die in ons land verblijven verplicht worden om de sharia af te zweren. Kamerlid Filip Dewinter gaat daarom zeven wetsvoorstellen indienen.
‘De sharia die onder meer door ISIS wordt beleden en die ook hier aan aanhang wint, zit in de islam als de kuiken in het ei. Er is dan ook dringend nood aan een Plan Afzwering Sharia (PAS)’, verklaarde Dewinter woensdag op een persconferentie in het bijzijn van de familie van Syriëstrijder Brian De Mulder.

Het opmerkelijke plan van Vlaams Belang houdt in dat op termijn alle in ons land verblijvende moslims verplicht worden om de sharia af te zweren. De partij beroept zich onder meer op arresten van het Europees Hof van de Rechten van de Mens. ‘Die stellen dat de islamitische wetgeving onverenigbaar is met de fundamentele beginselen van democratie’, klinkt het.

Naast het verplicht afzweren van de sharia wil het Vlaams Belang ook dat jihadisten hun Belgische nationaliteit verliezen en dat er gevangenisstraffen komen op het bezit van jihadistische symbolen.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20141008_01310522


Mijn mening: Ik vind het plan van Kamerlid Filip Dewinter compleet belachelijk, omdat er met zo'n wet voorstel een generaliserende conclusie wordt getrokken dat iedere moslim gelooft in de sharia. Wat helemaal niet waar is en daarnaast is dat in tegenstrijd met artikel 18 van de grondwet; vrijheid van godsdienst en levensovertuiging. Ik ben het overigens ook niet eens met mensen die de sharia in zouden willen voeren, maar dat vind ik nog geen reden om een hele bevolkingsgroep een wet op te leggen waarin iets met betrekking tot godsdienst moet worden afgezworen.

Laatst aangepast door iman.b*ukayouo : 8th October 2014 om 21:42.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:41.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.