actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Human Interest > Religie & kerk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd April 2013, 19:26
Tinne.Joosen Tinne.Joosen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Herentals
Posts: 71
Duizenden mensen gevangen wegens geloof

Wereldwijd worden duizenden mensen gevangen gehouden omdat hun geloof niet strookt met wat algemeen gangbaar is in hun land. Dat blijkt uit een rapport van de organisatie Human Rights Without Frontiers (HRWF), dat dinsdag werd voorgesteld in het Europees parlement. De organisatie heeft 18 landen onderzocht.

In de Gevangenenlijst van het rapport van de ngo werden 316 namen volgens land en reden van opsluiting opgesomd.

In het rapport werden 18 landen onder de loep gelegd waar gevangenen om hun geloof opgesloten zitten. Het gaat respectievelijk over Armenië, Azerbeidzjan, China, Egypte, Eritrea, Indonesië, Iran, Kazachstan, Kirgizië, Marokko, Nagorno-Karabach, Noord-Korea, Pakistan, Rusland, Zuid-Korea, Tadzjikistan, Turkmenistan en Oezbekistan.

Het oost-Afrikaanse Eritrea staat bovenaan de lijst, maar volgens HRWF ‘moet daar eigenlijk Noord-Korea staan’. Daar bestaat immers amper informatie over de gevangenen en de reden waarom ze vastzitten. In praktijk is er geen godsdienstvrijheid in dat land.

Met het rapport wil de organisatie een pleidooi houden om gevangenen vrij te laten die onterecht worden opgesloten omdat ze een ander geloof belijden. Aan het einde van dit jaar wordt de lijst geüpdatet.

Bron: http://www.standaard.be/artikel/det...130423_00552121

Eigen mening:
Dit is iets waar ik met mijn verstand echt niet bij kan. Het lijkt me echt hoog tijd dat hier verandering in komt al is dat natuurlijk véél eenvoudiger gezegd dan gedaan. Hoe kan het nu een misdaad zijn om een persoonlijke keuze op vlak van geloof te maken. Als je naar de lijst kijkt zijn er natuurlijk wel landen waarvan je zulke zaken verwacht, maar dit mag naar mijn mening geen argument zijn om het 'goed' te praten.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:16.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.