actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th January 2013, 11:58
B*n.Vervoort B*n.Vervoort is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Wechelderzande
Posts: 112
Fransen gunnen Obama zijn champagne niet

Bron: http://www.standaard.be/artikel/det...130109_00428175



Kreeft, bizonvlees, appeltaart en uitstekende wijn worden geserveerd op het inauguratiediner voor president Obama's tweede termijn. Een glas ‘champagne' veroorzaakt echter wat commotie. Dat staat op het menu als ‘Korbel Natural, Special Inaugural Cuvée Champagne, California'.

Dat pikken de producenten van echte champagne niet, want alleen die hebben het exclusieve recht op die benaming. Wat wel zou mogen is de bubbels ‘California Champagne' noemen, maar dan wel op die manier, zonder komma, in één benaming.

Misschien vindt u het verschil wat pietluttig, maar de (Amerikaanse) vertegenwoordiger van de Franse champagneboeren vindt het nogal kras dat de president al bij het klinken op zijn nieuwe termijn flagrant de wet overtreedt.

mening: Ik denk dat de Fransen hier volledig gelijk in hebben, Champagne is namelijk een specifiek product uit de Franse Champagnestreek, is dit niet het geval dan mag men dit niet Champagne noemen. Schuimwijn is dan een gangbare naam. Hoewel er uiteraard ook nog landsgebonde specialiteiten zijn zoals Cava (Spanje) of Prosecco (Italië), deze kunnen dan met recht hun eigen naam dragen. Alleen denk ik dat de Franse Champagneboeren in de laatste alinea van het artikel wat ondoordacht hebben gesproken. Persoonlijk ben ik er namelijk sterk van overtuigd dat het iemand uit de entourage van President Obama was die het diner hebben georganiseerd. Het lijkt mij tenslotte sterk dat Obama zich moet bezig houden met zo'n dingen. Woorden zoals de wet overtreden direct aan Obama linken lijkt mij hierom dan ook een beetje voorspoedig om te zeggen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:29.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.